Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hvilke fælge passer på Mito

Hvilke fælge passer på Mito 20.05.2010 00:34 #3518

Selv om sommeren knp nok er begyndt endnu, er jeg alligevel ved at overveje, havilke vinterhjul der skal på min Mito QV.

Det lugter lidt af, at det skal være en letmetalfælg i 17" grundet på den store bremsekaliper og dennes placering.

Udvalget f.eks. hos OZ er ikke stort i denne kombination af PCD / ET / antal bolthuller.

Er der nogle herinde der har erfaringer fra andre Mito'er ?

V.h.

900SL
Sidste redigering: 20.05.2010 00:35 af Peder Sterll. Begrundelse: slåfejl

Sv:Hvilke fælge passer på Mito 20.05.2010 08:54 #3519

Michael fra www.bil-shoppen.dk vil sikkert gerne være behjælpelig hermed. Han selv er en stor alfist.
Alfa Stelvio Q og Abarth 595 Esseesse

Sv:Hvilke fælge passer på Mito 20.05.2010 11:54 #3521

Peder - du skal være opmærksom på, om efteråret kommer der altid tilbud fra importøren med komplethjul (fælge med Brigdstone vinter dæk) til alle modeller.
Har den ikke de samme bremser på som 1,4 TB (305mm fire stemplet Brembo)? - der er da et rimeligt udvalg.
Af "fremmede" mørker - er hjulophæng/bremser de samme som punto abarth.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv:Hvilke fælge passer på Mito 20.05.2010 20:55 #3522

Hej - jeg takker Ole & Vernon for jeres hurtige svar. jeg vil holde øje med forhandlernes tilbud når vi når frem til efteråret.

Min påstand om det lille udvalg, er baseret på et kig på Rallycentret's hjemmeside :

rallycenteret.dk/?m=003-Aluf%c3%a6lge%5c008-OZ%5c000-OZ.htm

... prøv at følge linket "Tryk her for at se priser ...." og vælg Alfa MiTo, samt model etc.

Da jeg helst vil holde mig på 7x17 er der kun Alleggerita og Superturismo som passer min smag, resten er grimme (smag og behag jo forskellig) Superturismo er endda WRC modellen, som jo er helt hvid.

Allerbedst ville det være hvis Superturismo LE Mans Grafit
passede; men det lader ikke til at være tilfældet. Det næstbedste er den fælg som QV'en er standardmonteret med, så måske ender det med den...

V.h Peder
Sidste redigering: 20.05.2010 21:00 af Peder Sterll.

Sv:Hvilke fælge passer på Mito 20.05.2010 22:14 #3523

Begge OZ-fælge er utrolig flotte. Især Superturismo, som er et klassisk Alfa-fælge, passer efter min smag godt til Alfa Romeo, men vil dog tøve med at bruge det som et vinterfælge, da det vil kræve en del tid på rengøring modsat Alleggerita, som er et meget åbent fælge og derfor "kræver" store bremseskiver for at udfylde "fælget", men det har Mito'en vel.

OZ fælgene er virkelig flotte, men et alternativ kan være fælge fra BBS, som også er et kvalitetsfælge ligesom OZ. Se her autech.dk/produkter/8-bbs/

Husk altid, at priserne er vejlende og derfor er der altid mulighed for "lidt" rabat, hvis man gør en lille indsats.
Alfa Stelvio Q og Abarth 595 Esseesse

Sv:Hvilke fælge passer på Mito 21.05.2010 14:49 #3524

Mito kører med 4x98.
Hvis du benytter excentriske bolte kan du køre med 4x100 og så er udvalget meget større...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark