Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: passager airbag Mito

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 19:24 #6585

Vernon Pedersen skrev:
Jesper Jensen skrev:
Jamen, vi er enige Vernon - men når lampen pludselig lyser, er det så ikke en fejlmeddelelse?

.... Ikke hvis det er lampen de indikere at pax airbaggen er koblet fra - der er også en lampe der indikere fejl i airbag systemet - så er der fejl.

Jeg mener også vi oplevede det på en af vores test biler - den blev slukket gennem menuen og kom ikke igen

Naturlivis er det en fejl at den lyser uden (man bevist) har koblet den fra - men det er soft-ware og ikke hard-ware - der skal ikke meget til før et "1" tal "vender forkert" - det er ligesom med "Windows" den skal også engang i mellem have en "Ctrl, Alt, Delete"
mvh
oo=v=oo
Vernon P.

Ahhh...så er jeg med. Regnede ikke med at der ligefrem var 2 advarselslamper. Bliver s'gu mere og mere glad for min gamle Alfa, der ikke har alt det moderne elektronik

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 19:33 #6586

Der skulle så have været et par smileys med i forrige indlæg. Virker åbenbart ikke på min PC i øjeblikket.
Sidste redigering: 24.01.2012 19:34 af Jesper Jensen.

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 20:31 #6587

Jesper Jensen skrev:
Ahhh...så er jeg med. Regnede ikke med at der ligefrem var 2 advarselslamper. Bliver s'gu mere og mere glad for min gamle Alfa, der ikke har alt det moderne elektronik

........... altig var sjovere i gamle dage - fri hatighed, og biler der ikke skulle have altmulig issenkram fordi billisterne selv tog ansvar
........... og +500 døde om året i trafikken ..... med meget færre biler på vejene

Der er 16 airbags (2x7 + 1x2) i min garage når de tre af bilerne er hjemme - jeg tør ikke tænke på hvad der ville ske hvis alle airbags "blæste" på en gang
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: passager airbag Mito 25.01.2012 20:43 #6602

tak til Vernon, dit svar hjalp mig og jeg fik alarmen afstillet.....
hvorfor den så er kommet, det er en anden sag.

Sv: passager airbag Mito 26.01.2012 18:18 #6605

Benny Stillhoff Nielsen skrev:
..........hvorfor den så er kommet, det er en anden sag.

..... En soft-ware "hikk-up"
Kommer den igen for ofte (så det er irriterende) syntes jeg du skal nævne det på værkstedet!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark