Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: passager airbag Mito

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 13:06 #6578

Sorry, man har åbenbart sparet en lås væk.

(personligt foretrækker jeg godt nok en fysisk lås, når vi taler om airbags)

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 13:18 #6579

Sorry - men hvis lampen for airbag PLUDSELIG lyser, er det så ikke et tegn på, at der er en fejl i airbagsystemet???
Som problemet beskrives her har trådstarter kigget i instruktionsbogen og konstateret, at når lampen lyser, er airbag ikke slået til/fungerer ikke. Meget normalt. MEN hvis der er en fejlfunktion på systemet skal man da i mine øjne ikke blot slå det til igen men netop få et værksted til at undersøge nærmere - som jeg foreslog til at starte med. Er det mig der er helt galt på den?

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 14:59 #6580

Helt enig. Hvis man med sikkerhed ved, at den ikke er slået fra, så er det på værksted inden det går galt.

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 15:43 #6581

O.K. jeg skrev ikke jeg ville køre på værksted hvis det ikke virkede - men da den "kun" er koblet fra ville jeg prøve at koble den manuelt til - det svare til en reset - hvis det så ikke virker ville jeg køre på værksted - Det er 1'taller og 0'er (en computer) der kontrolere skidtet og da der ikke er en fejlmeddelse ville jeg ikke gå i panik over det - og bare nævne det næste gang jeg kørte på værksted (hvis "fejlen" ikke kommer igen)!

@Thomas - enig .... en "fysisk lås" er mere stabil end soft-ware!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 24.01.2012 16:07 af Vernon Pedersen.

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 16:51 #6582

Vernon Pedersen skrev:
O.K. jeg skrev ikke jeg ville køre på værksted hvis det ikke virkede - men da den "kun" er koblet fra ville jeg prøve at koble den manuelt til - det svare til en reset - hvis det så ikke virker ville jeg køre på værksted - Det er 1'taller og 0'er (en computer) der kontrolere skidtet og da der ikke er en fejlmeddelse ville jeg ikke gå i panik over det - og bare nævne det næste gang jeg kørte på værksted (hvis "fejlen" ikke kommer igen)!

@Thomas - enig .... en "fysisk lås" er mere stabil end soft-ware!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.

Jamen, vi er enige Vernon - men når lampen pludselig lyser, er det så ikke en fejlmeddelelse?

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 18:00 #6584

Jesper Jensen skrev:
Jamen, vi er enige Vernon - men når lampen pludselig lyser, er det så ikke en fejlmeddelelse?

.... Ikke hvis det er lampen de indikere at pax airbaggen er koblet fra - der er også en lampe der indikere fejl i airbag systemet - så er der fejl.

Jeg mener også vi oplevede det på en af vores test biler - den blev slukket gennem menuen og kom ikke igen

Naturlivis er det en fejl at den lyser uden (man bevist) har koblet den fra - men det er soft-ware og ikke hard-ware - der skal ikke meget til før et "1" tal "vender forkert" - det er ligesom med "Windows" den skal også engang i mellem have en "Ctrl, Alt, Delete"
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark