Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: passager airbag Mito

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 13:06 #6578

Sorry, man har åbenbart sparet en lås væk.

(personligt foretrækker jeg godt nok en fysisk lås, når vi taler om airbags)
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 13:18 #6579

Sorry - men hvis lampen for airbag PLUDSELIG lyser, er det så ikke et tegn på, at der er en fejl i airbagsystemet???
Som problemet beskrives her har trådstarter kigget i instruktionsbogen og konstateret, at når lampen lyser, er airbag ikke slået til/fungerer ikke. Meget normalt. MEN hvis der er en fejlfunktion på systemet skal man da i mine øjne ikke blot slå det til igen men netop få et værksted til at undersøge nærmere - som jeg foreslog til at starte med. Er det mig der er helt galt på den?

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 14:59 #6580

Helt enig. Hvis man med sikkerhed ved, at den ikke er slået fra, så er det på værksted inden det går galt.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 15:43 #6581

O.K. jeg skrev ikke jeg ville køre på værksted hvis det ikke virkede - men da den "kun" er koblet fra ville jeg prøve at koble den manuelt til - det svare til en reset - hvis det så ikke virker ville jeg køre på værksted - Det er 1'taller og 0'er (en computer) der kontrolere skidtet og da der ikke er en fejlmeddelse ville jeg ikke gå i panik over det - og bare nævne det næste gang jeg kørte på værksted (hvis "fejlen" ikke kommer igen)!

@Thomas - enig .... en "fysisk lås" er mere stabil end soft-ware!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 24.01.2012 16:07 af Vernon Pedersen.

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 16:51 #6582

Vernon Pedersen skrev:
O.K. jeg skrev ikke jeg ville køre på værksted hvis det ikke virkede - men da den "kun" er koblet fra ville jeg prøve at koble den manuelt til - det svare til en reset - hvis det så ikke virker ville jeg køre på værksted - Det er 1'taller og 0'er (en computer) der kontrolere skidtet og da der ikke er en fejlmeddelse ville jeg ikke gå i panik over det - og bare nævne det næste gang jeg kørte på værksted (hvis "fejlen" ikke kommer igen)!

@Thomas - enig .... en "fysisk lås" er mere stabil end soft-ware!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.

Jamen, vi er enige Vernon - men når lampen pludselig lyser, er det så ikke en fejlmeddelelse?

Sv: passager airbag Mito 24.01.2012 18:00 #6584

Jesper Jensen skrev:
Jamen, vi er enige Vernon - men når lampen pludselig lyser, er det så ikke en fejlmeddelelse?

.... Ikke hvis det er lampen de indikere at pax airbaggen er koblet fra - der er også en lampe der indikere fejl i airbag systemet - så er der fejl.

Jeg mener også vi oplevede det på en af vores test biler - den blev slukket gennem menuen og kom ikke igen

Naturlivis er det en fejl at den lyser uden (man bevist) har koblet den fra - men det er soft-ware og ikke hard-ware - der skal ikke meget til før et "1" tal "vender forkert" - det er ligesom med "Windows" den skal også engang i mellem have en "Ctrl, Alt, Delete"
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark