Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Gearskifte på QV

Gearskifte på QV 06.11.2012 20:44 #8249

Hej,

Er der andre MiTo QV-ejere, der har oplevet at gearskiftet er noget trægt? Jeg har reklameret over det og to gange har de justeret gearskiftemekanismen og det hjælper en anelse, men er stadig ikke godt nok.

Det er især når bilen er kold, så er især 2. gear meget tung og nogle gange skal man lige lette en anelse på koblingen for at få den til at hoppe i gear.. Det er sådan lidt on / off hvornår problemet er der og hvor slemt det er.

Sv: Gearskifte på QV 07.11.2012 08:13 #8250

Hej Ole
Jeg har oplevet nøjagtig det samme. Reklameret over det hver gang bilen har været nede, de skruer lidt men lige lidt hjælper det. Mit kommer og går også lidt. Har prøvet en anden model med diesel motor, der var gearet perfekt. Jeg har brugt et autoriseret Alfa værksted i Vejle, syntes bestemt ikke de virker særligt dygtige eller kompetente. Så hvad med at prøve et andet værksted?

Sv: Gearskifte på QV 07.11.2012 12:37 #8252

Altid noget, jeg ikke er den enste.. Jeg kan også se, på alfaowner.com, at der er flere der har oplevet det - også på Giulietta'en med samme motor / gearkasse (antager jeg).

Jeg prøver i første omgang at sparke lidt til dem. Jeg købte bilen mens der stadig var fabriksgaranti på den og har reklameret inden den er udløbet, så de har bare af at fixe det på fabriksgarantien..

Sv: Gearskifte på QV 12.11.2012 19:29 #8294

Så har jeg snakket med værkstedet igen og de vil snakke med importøren, for at finde en endelig løsning..

Sv: Gearskifte på QV 13.11.2012 07:46 #8300

Syntes også at min er lidt træg når den er kold. Men hvem er ikke det når det er vinter
Det går hurtigt over og så funker den fint!

Sv: Gearskifte på QV 13.11.2012 12:06 #8307

Henrik Knøfler skrev:
Syntes også at min er lidt træg når den er kold. Men hvem er ikke det når det er vinter
Det går hurtigt over og så funker den fint!

Det er så slemt, at min kæreste bemærker det - og hun er eller temmelig ligeglad med alt hvad har med bil at gøre. Gearkassen på min gamle Skoda Fabia der havde gået 150.000 KM uden nogensinde at få justere noget som helst på gearskiftet gik som en varm kniv i blødt smør.
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark