Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Selespeed

Selespeed 24.07.2021 11:23 #32634

Hej. Er der nogen der har erfaring med Selespeed. Rygterne vil sige at det ikke duer. Giv lyd hvis i har erfaring med dette gearskift. På forhånd tak.

Sv: Selespeed 24.07.2021 23:19 #32635

Selespeed til hvilken model? Hvad har du kik på?

På mon 156 (SW) GTA er det skønt at skifte med paddles rattet; det bliver man hurtigt afhængig af: Jeg bruge kun pinden ved igangsætning og måske skift til 2'. når jeg starter ved højre-/venstresving

Måske skifter den gear op lidt langsommere i Manual-mode, end du ville skifte m. alm. gear, men dens dobbelte udkobling ved skift ned er hurtigere, subjektivt. Og lyder rigtig godt på en Busso V6

I City-mode (automatisk gearskift) kan tilkpblingen være hårde ligesom nefskift til 1' i Manual-, og skiftene lidt svære at forudse og dermed hjælpe med speederen, men jeg bruger det sjældent af samme grund. Man kan sikkert træne følingen med skiftene, ligesom GTA Selespeed skulle tilpasse sig førerens skifterytme.

Bagsiden er behov for kalibrering af gearindstillingerne ved de store service, ligesom stikforbindelser og solenoider skal holdes i orden, absolut. I modsat fald kan der gå ged i systemet på flere spøjse måder, som ikke nødvendigvis registreres med fejlkode i systemloggen.
166 3.2 Progression '04 - Il Cammello Ambulante
156 SW GTA Selespeed '03 - ex Japan, "Blå Vogn 2003"
159 2.2 JTS '06 - bye-bye
Honda VF1100S/V65 Sabre '84 og ditto '85, Honda VF750S F/I '85, Honda GB500 CA '89

Sv: Selespeed 25.07.2021 13:04 #32637

FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Selespeed 25.07.2021 13:08 #32638

Motorregisteret indeholder ikke info om Q4, så mon ikke de bare er gået under radaren som standard 1,9 JTD?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Selespeed 25.07.2021 14:34 #32639

Jeg har haft 2x 156 m. Selespeed hhv. en 2.0 TS (2000) og en 2.0 JTS (2003). Den første gav lidt kvaler med en fejl efter ca. 30.000 km, men der var tale om et banalt problem, som nok mest bøvlede pga. værkstedets manglende erfaring med systemet. Min seneste har jeg været 2. ejer på, og den har kørt knapt 200.000 km uden problemer overhovedet.
Systemet fungerer godt. Hvis man vænner sig til at bruge speederen aktivt, lidt ligesom med alm. gearkasse - så fungerer den også OK i automatisk (City).
Den sidste (JTS'eren) er serviceret hos Car Centre siden 2014. Casper har pænt styr på den gearkasse, og det er nok forudsætningen for et godt samliv, at man ikke tager den til hvemsomhelst.
I øvrigt, hvis du er interesseret, så tror jeg nok, at ham, der købte min for nylig, godt vil sælge. Ikke pga. problemer, men fordi han vist alligevel synes, at den er dyr at have i faste udgifter. Du er velkommen til at skrive, hvis du vil have mere info (billede ligger i mit fotoalbum her).
Vh. Peter
Peter Søndergaard
Spider 2.0 Veloce 1985 Zender
Jaguar XJS 4.0 Convertible 1993
Mini Cooper S Convertible 2010
Volvo V60 T6 AWD

Ex - 146 1.6 TS 1997
Ex - 156 1.8 TS 1999
Ex - 156 SW 2.0 TS Selespeed 2000
Ex - 156 2.0 JTS Selespeed 2003
Ex - 159 SW 2.4 Jtdm aut. 2008
Ex - Stelvio 2.0 Benzina Q4 2019
Ex - Fiat 500X 1.4 MJet 4x4 2016
...og diverse andre ikke-italienere.

Sv: Selespeed 26.07.2021 10:54 #32640

Har kørt lidt i en 2000 156 2,0 ts selespeed - Det var ikke noget jeg vil anbefale, da jeg synes skiftene tager en mindre evighed. Det går dog bedre når man selv skifter , meen hvorfor så vælge selespeed?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark