Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Bremseskiver for

Bremseskiver for 07.09.2022 09:09 #33448

Skal have sat nye på. Er det bedst at købe coded, de har vel mindre tendens til at ruste? Eller bedre med normale Brembo, tænkte måske at de er mere "seje" og derfor bremser bedre. Hvad siger eksperterne.?

Sv: Bremseskiver for 07.09.2022 09:52 #33449

Brembo skiver er også coated. Rust på overfladen af bremseskiver er svær at undgå, hvis bilen ikke holder i garage.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT
Fiat Punto Evo 1.4 16V Multiair 105hk

Sv: Bremseskiver for 07.09.2022 11:44 #33450

Tjah ? Brembos egne oplysninger kan ses her:
www.bremboparts.com/europe/en/products/innovation/uv-coating

Der er oftest overfladerust på de forskellige (Brembo-) skiver, jeg har kørt på i en hel del år nu, bare bilen har holdt ude i det normale danske regnvejr et par dage. Det er væk, så snart man træder let på bremsepedalen ved starten af turen, men i realiteten gør det næppe nogen forskel overhovedet i den normale trafik, hvis man lader være med at ”break teste”.

Om coating derudover forøger holdbarheden på skiven, tvivler jeg på, men overfladerusten begrænses ved coatede skiver i hvert fald lidt. Rationelt set gør det dermed næppe nogen forskel, men jeg føler alligevel, at de godt (vist nok) 100 kr. til forskel på et sæt coatede / ikke coatede vil være en dårlig idé at spare på, når vi taler om bremser.
Sidste redigering: 07.09.2022 11:44 af Peter Engholm-Pedersen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark