Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: oliefyr incl montering og fjernbetjening

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 23.12.2015 16:05 #20815

Da jeg skiftede bil (Giulietta 120 HK benzin), ville jeg have flyttet mit Webasto fyr over fra min Fiat Bravo 120 HK benzin. Jeg fik oplyst, at det krævede en masse arbejde med indlæsning i bilens motorstyring.
Det ærgrede mig men fik i stedet en netstrøms motorvarmer monteret. Det er ikke lige så let, som bare at trykke på en remote kontrol, det skal tilsluttes med en ledning, som man ud på morgenen skal tænde for. Bortset fra det, virker det OK, og efter ca. ½ time, er det bare at starte motoren og sætte varmeapparatet til hurtig varme og af dugning. Man skal så ikke holde øje med tiden, for efter ca. 20 minutter har Webasto anlægget brugt så meget strøm, at bilen ikke kan starte (har jeg oplevet)
Den morgen vi havde -7 grader, skulle vi tidligt afsted. 5 minutter efter motorstart var bilen afiset og lun i kabinen.
Jeg gav kr. 1500 for el-motorvarmeren og det tog ca. 1 time at montere.
Sidste redigering: 23.12.2015 16:08 af Erik Løye.

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 23.12.2015 17:15 #20816

Hvis din bil ikke kan starte når fyret har kørt en halv time skal man udsk batterie ,,,,, sådan et holder kun ca 2 år når der er fyr i bilen god jul og godt nytår

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 24.12.2015 11:58 #20818

Bravo var 7 år da jeg byttede den med Giulietta og have stadig det originale batteri. 20 minutter opvarmning var nok for mig, så det var OK.

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 24.12.2015 14:06 #20819

Det er da ikke nødvendigt på en benzinbil

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 26.12.2015 16:28 #20822

Det er dybest set ikke nødvendigt på nogen biltype, men det er en behagelighed en kold vintermorgen med rimfrost på alle ruder.

Sv: oliefyr incl montering og fjernbetjening 26.12.2015 21:49 #20824

Der tager du helt fejl en disel holder længer hvis man har fyr i bilen ,,,,, når det har kørt en halv time som er standard tid på webasto , så kan du høre motor har en bløder gang og finer lyd ,det betyder at fyr er nødvendig for ikke at slide på disel motor nå den er kold , en disel har bedst af at være varm ,',,,,,, det har en benzin motor også men den er langt fra så sat som disel motoren
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark