Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Privatleasing

Sv: Privatleasing 18.02.2016 20:24 #21319

Hvad er grunden til at du i det tilfælde vil købe i stedet for at lease? De nye afgiftstegler? Kendskab til prisniveauet på den faceliftede?
Pft!

Sv: Privatleasing 18.02.2016 23:13 #21324

Er gjort. Men hvis du læser dit indlæg igen, så er det svært at se konsistensen.
Peter Søndergaard
Stelvio 2.0 Benzina Q4
Spider 2.0 Zender Edition 1985
156 2.0 JTS Selespeed 2003
Ex - 146 1.6 TS
Ex - 156 1.8 TS
Ex - 156 SW 2.0 TS Selespeed
Ex - 159 SW 2.4 Jtdm aut.
Ex - Fiat 500X 1.4 MJet 4x4
...og diverse ikke-italienere.

Sv: Privatleasing 19.02.2016 11:02 #21329

Mon ikke ja/nej svaret var i henhold til, om man skulle vente med at købe den nye udgave af Giulietta?

Hvis jeg skulle købe, så ville jeg også vente.
Men lease så kunne jeg godt finde på at gøre det nu. Det burde alt andet lige være billigere + man skal ikke bekymre sig om at få den afsat igen.

Men leasing bliver ikke aktuelt for mig med alle de km jeg kører...
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Privatleasing 19.02.2016 12:01 #21332

Fordele ved privatleasing er, at finansiering er på plads og man kender sit cash-flow i en given periode og man ikke behøver gå i banken for at indhente et banklån. Leasingfirmaer køber deres biler en del billigere end vejledende listepriser, men husk, at der typisk kommer et ekstra led i leasingtransaktionen og så forsvinder lidt af denne besparelse.

Jeg ser den største besparelse ved erhvervsleasing, da man som lønmodtager jo har mere fokus på beskatningsgrundlaget og så har den lavere indkøbspris sin berettigelse.

Fordelen ved privatleasing er større ved mellemklassen end ved minibilerne, da leasingfirmaerne her har mulighed for at opnå større besparelser ved indkøb.

Hvis man ikke vil have en standardudstyret version, men gerne vil have ekstraudstyr, som f.eks. lys, fælge, soltag, sportssæder og undervogn, anhængertræk etc. så forsvinder noget af fordelen ved leasing, da dette afskrives typisk over få år og så bliver leasingydelsen væsentligt dyrere.

Jeg ser den størst fordel ved privatleasing ved korttidsleasing på f.eks. et eller to år, da det er her man oplever de største private afskrivninger på bilerne. Så hvis man gerne vil have bilen over tre år eller mere kan det blive en fordel at eje bilen.

Ved mine egne biler har det indtil nu været en fordel at eje fremfor at leje, når jeg har gjort regnestykket op efter salg, sikkert fordi jeg har mulighed for en billig finansiering og har handlet en god rabat ind ved køb og så er mine biler altid veludstyret.

Indtil videre vil jeg selv eje fremfor at lease, da jeg føler det giver mig større frihed at eje mine ting, så længe det ikke er dyrere, men jeg har altid leasing i mine betragtninger, når der handles.

Ved leasing skal man være opmærksom på betingelserne i kontrakten, da de kan være forskellige. FDM har vistnok udarbejdet en standard kontrakt, som mindsker eventuel risiko i aftalen.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005

Sv: Privatleasing 19.02.2016 18:47 #21341

Michael Hertz Jacobsen skrev:
Mon ikke ja/nej svaret var i henhold til, om man skulle vente med at købe den nye udgave af Giulietta?

Hvis jeg skulle købe, så ville jeg også vente.
Men lease så kunne jeg godt finde på at gøre det nu. Det burde alt andet lige være billigere + man skal ikke bekymre sig om at få den afsat igen.

Men leasing bliver ikke aktuelt for mig med alle de km jeg kører...

Skønt at der stadig findes folk der kan læse indenad
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark