Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: El-bagrude problemer

El-bagrude problemer 13.03.2016 18:18 #21641

Min el-bagrude er holdt op med at fungere - igen. For nogle måneder siden holdt den op med at virke og jeg fandt det klassiske problem med knækkede ledninger mellem chassiet og bagklappen. De blev loddet og så var alt godt igen...et stykke tid.

Nu er den holdt op med at fungerer igen, men det er tilsyneladende ikke kablerne der er knækket igen, for jeg kan måle ca. 13,5 Volt mellem terminalerne på på hver sin side ar ruden. Men kun nrt terminalerne ikke er tilsluttet el-ruden. Når jeg tilslutter dem er der 0 Volt mellem dem.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Sv: El-bagrude problemer 13.03.2016 19:39 #21643

Når du måler 13.5V uden belastning (EL-ruden) så er det fordi der er for stor modstand et eller andet sted i ledningssystemet til EL-ruden.
Det kunne være i et stik eller i relæet til EL-ruden.

Sv: El-bagrude problemer 14.03.2016 00:32 #21645

Har du tjekket ledningen i begge sider , er de loddet i begge sider , det er enten dårlig forbindelse der gør den går på nul ved belastning ,
Der er ikke andre ledninger der er knækket , så de laver kortslutning så bodycomputeren lige lukker ned.

Der er lavet et rep sæt fil Giulietta``en af noget meget bevægeligt gummi og rigtig kobber , det tåler bevægelserne ved klappen.

Ledningsnettet er dyrt , er bilen inden for garantien er det jo ikke så galt.

Er bilen holdt på et Aut Fiat/Alfa værksted kan der være kulance at hente ,måske.

Sv: El-bagrude problemer 20.03.2016 22:51 #21685

Da ledningerne til bagklappen tidligere har været knækket, beluttede jeg at skifte dem med et reperationssæt i begge sider for at være sikre på at problemet ikke lå der og at det ikke opstår igen.
Jeg købte disse sæt:
www.bildeleshop.dk/vemo/7656829
www.bildeleshop.dk/vemo/7656830

1.jpg

2.jpg

Fungerede fint og blev monteret uden de store problemer. Dog mangler antennekablet i højre side, så det det skal man lige være opmærksom på selv at tilføje. Og så skal man bruge en god krimptang!

Deværre løste det ikke problemet med elbagruden
Næste skridt må være at prøve at checke relæet. Problemet her er at jeg ikke kan finde noget dokumentation for hvor det sidder.

Er der nogen der kan lede mig på rette vej?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark