Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: DNA driller

DNA driller 19.03.2016 21:15 #21673

Som ny ejer af Giulietta 2011, 1, 4 170 er der selvfølgelig lidt at vænne sig. Jeg har haft bilen i 5 dage, men det er blevet problematisk, som ugen er gået, DNA eller måske rettere motorstyringen opfører sig mærkeligt...

Vælger jeg D har jeg oplevet at indstillingen ofte hopper tilbage til N v. rødt lys eller andre stop. Det kan vel ikke være meningen at jeg konstant skal vælge.? I dag har det været helt galt. På en tur af ca. 30 km, har problemet været evigt tilbagevendende. Når motoren står i tomgang virker den meget ujævn og som om den kunne bruge flere omdrejninger. I forbindelse med det allerede beskrevne blinker motorlampen også ( nogen gange). Havner bilen tilbage i N, kan jeg vælge D igen, men ikke hver gang. Så skal jeg holde stille og så kan jeg vende tilbage til D. I det mindste indtil næste røde lys.
Sammen med alt dette er der også meddelelser med " stop / start unavailable", " check engine", og blinkende motorsymbol.
Det lader ikke til at dette emne og problematik har været dominerende i dette forum, så forhåbentlig er der en enkel løsning eller forklaring.
Jeg vil være taknemlig for alle gode råd etc. Tak

Sv: DNA driller 19.03.2016 21:53 #21674

Niels Lund skrev:
Vælger jeg D har jeg oplevet at indstillingen ofte hopper tilbage til N v. rødt lys eller andre stop. Det kan vel ikke være meningen at jeg konstant skal vælge.?

Svaret er nej. Jeg har selv kørt Giulietta i fem år og har aldrig oplevet dette. Jeg har desværre ingen løsningsforslag. Det må være en reklamationssag.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Sidste redigering: 19.03.2016 21:55 af Ole Jørgensen.

Sv: DNA driller 19.03.2016 21:54 #21675

Det lyder som strømproblemer. Dårligt batteri, dårlige stelforbindelser, dårlig generator. Det giver alverdens mystiske fejl.
Det at den hopper ud af D og laver motorfejl kunne også være fejl på MultiAir, men det starter vi lige med at satse på det ikke er... Start med at checke om olieniveauet er på max.
MVH Leo - Middelfart
Mito QV 2010 (solgt) -XJ-S 1977 - Xj6 1992 - 2CV 1975
Sidste redigering: 19.03.2016 21:54 af Leo Finn Jensen.

Sv: DNA driller 20.03.2016 11:54 #21680

Tusind tak for de foreløbige svar, som kan være en god rettesnor. Det er snart mandag, så må der gøres noget.

Sv: DNA driller 22.03.2016 15:19 #21710

Jeg har haft min 2011 120 TB i snart 6 mdr. Jeg har ikke haft motorfejl eller andre lamper til at lyse. Jeg har tilgengæld mistanke om, at motoren ikke ændre trækkraft, når jeg sætter den i D mode.
Efter koldstart og ved temperaturer under omkring +5 grader virker start stop ikke. Nu hvor temperaturen er 6+ grader virker stop/start efter ret kort tids kørsel.
Jeg ville få motorstyringen 0 stillet, hvis jeg havde dine problemer.

Sv: DNA driller 22.03.2016 17:26 #21712

Erik og Ann Løye skrev:
Jeg har haft min 2011 120 TB i snart 6 mdr. Jeg har ikke haft motorfejl eller andre lamper til at lyse. Jeg har tilgengæld mistanke om, at motoren ikke ændre trækkraft, når jeg sætter den i D mode.
Efter koldstart og ved temperaturer under omkring +5 grader virker start stop ikke. Nu hvor temperaturen er 6+ grader virker stop/start efter ret kort tids kørsel.
Jeg ville få motorstyringen 0 stillet, hvis jeg havde dine problemer.

Bilens styring skulle meget gerne slå start/stop fra hvis spændingen på batteriet ikke er tilstrækkeligt højt. Det er især sandsynligt når det er koldt.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark