Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Brugt 1,4 M-Air 170

Brugt 1,4 M-Air 170 06.05.2016 10:37 #22253

Hej folkens

Jeg er lidt på udkig efter en Giulietta 1,4 M-Air 170, brugt.
Gerne med sportiva pakken.

Hvilke ting skal jeg kigge efter?
Har de nogle typiske fejl og svagheder?
Andet?

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 06.05.2016 16:43 #22254

Jeg købte for ca. et halvt år siden en Giu 120 TB 2011 kørt 90.000. Har kørt 11.000 km siden uden problemer.
Der var lidt problemer med de tidlige M-Air (< 2013). Jeg tror de fleste fik M-Air ventilstyringen skiftet på garantien. Noget af problemet skyltes, at mange som kørte mange korte byture ikke skiftede olie før de 30.000 km som servicebogen anviser, hvilket gav forstoppelse i olietilføringen til M-Air ventilstyringen.
Det var årsagen til, at jeg koncentrerede min søgning efter en 120TB. Jeg havde en Bravo II 120TB i forvejen, den havde været umådelig driftsikker.
Udstødningen på Bravo'en holdt i 6-7 år, men den kostede ca. kr. 4500 + montering, og kunne kun findes original. Det samme er så vidt jeg har kunne finde, også tilfældet for en Giulietta. Så tjek om den er blevet skiftet på de biler du finder.
Held og lykke med at finde den rigtige.

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 06.05.2016 18:12 #22255

Hej. Jeg kan oplyse, jeg købte en 170 hk, årg.2011, i 2014. Den havde kørt 73000 km.
I dag har den kørt 92000, og den har tjent familien trofast. Jeg har brugt penge på ny tandrem, med strammerhjul, (faldt for aldresgrænsen på 5 år), 4 tændrør og en vandpumpe i forbindelse med tandremmen samt en multirem, det er vist den vi i Aalborg kalder en ventilatorrem.
Et stykke arbejde af fineste kvalitet hos mit lokale "Autopartner", Værksted 1. i Aalborg.
Har kun rosende ord. For resten, bagrudeviskeren har sine små primadonna nøkker.

Venlig hilsen Henning Andersen

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 06.05.2016 18:42 #22256

Kan problemerne med bagrudeviskeren være begyndende ødelæggelse af ledningerne i bagklappen ?
Med venlig hilsen
Morten Svendsen, Rødekro
ARKD-medlem nr. 4630
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 5D Dynamic 2009
Peugeot 208 BlueHDI Desire Sky 2017
Ex - Citroen C4 Cactus 1.6 HDI Feel 2016
Ex - VW Multivan Highline 2.5 TDI 7 prs. 2006
Ex - Fiat Punto 85 ELX 3D 1998
Ex - Alfa Romeo 146 1.6 Boxer 1996
Ex - Fiat 128 1.1 1973

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 07.05.2016 09:28 #22264

Vær sikker på at den har kørt på korrekt olie og at den har fået skiftet olien minimum efter forskrifterne. Få kilometer = olieskift en gang om året.
Jeg har fået renoveret turbo pga tilstoppet olietilførsel, så jeg ville løsne banjobolten oven på turbohuset og se at der kommer en fornuftig mængde olie. Den er frit tilgængelig, når morordækslet er klipset af.
Motorudluftningen bliver utæt, når o-ringen ved plasthuset bliver hård. Sidder oven på topstykke. Skiftes på 20 minutter inkl rengøreing og o-ringen koster 17 kr, men man kan nok snakke lidt af prisen, hvis der er olie uden på motoren...
MVH Leo - Middelfart
Mito QV 2010 (solgt) -XJ-S 1977 - Xj6 1992 - 2CV 1975

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 08.05.2016 20:39 #22286

Det var lige præcis mit næste spørgsmål.
Hvor længe holder en turbo på dem?
Hvad er banjobolten for en?
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark