Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Brugt 1,4 M-Air 170

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 08.05.2016 21:32 #22287

Min holdt 143.000 km, men jeg er ret sikkervpå at det var manglende olieforsyning, der tog livet af den. Der var slet ikke hul igennem olierøret.
Banjobolten kan du Google for at se hvad sådan en kan. Den det handler om her sidder på toppen af turboens 'krop', det slanke stykke mellem de to turbiner. Olien tilføres øverst på turboen og ledes væk på undersiden, mens de 2 tilslutninger på siderne (for og bag) er kølevand ind og ud.
MVH Leo - Middelfart
Mito QV 2010 (solgt) -XJ-S 1977 - Xj6 1992 - 2CV 1975

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 10.05.2016 18:14 #22302

Min er fra 4/2011 og har lige rundet 129.000 km. Min køre bare uden de store problemer, men har dog lige fået skiftet uniair modullet for 3. Gang.. Har altid kørt på det rigtige olie og har ikke kørt korte ture. Derudover har jeg skiftet et baghjulsleje og så almindelig service.

Jeg har generalt været meget imponeret over den og synes motoren er fantastisk
2011 Alfa Giulietta 1,4 multiair
2011 Alfa Mito 1,3 jtdm 85 hk
Alfa gt 1300 junior (renoveringsprojekt)
Tidligere: 156 2,0 t.Spark, 156 sw 2,0 t.Spark, 156 sw 2,4 20v, 159 sw 1,9 jtdm

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 10.05.2016 19:32 #22307

Efter næsten 4 år og 50.000 km, har jeg fået skiftet et indvendigt håndtag (metalfolien gik løs), nogle smådele i undervognen, antennefoden (hvorfor går sådan noget i stykker i vore dage?!?) og gummiproppen til bagrudeviskeren (check om den sidder løst). Motoren og gearkassen har opført sig eksemplarisk.

PS. Her er et fint udvalg: www.kochbiler.dk/brugte-biler-ikke-vist-...e-biler/personbiler/
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 10.05.2016 20:57 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 11.05.2016 13:39 #22314

Marc Plensou skrev:
Det var lige præcis mit næste spørgsmål.
Hvor længe holder en turbo på dem?


Rigtigt mange jeg kender der har brugt og kørt turbo biler rigtigt mange km har stortset alle fået den skiftet eller renoveret turboen ved 150-200000km!

der er meget lidt man kan gøre for at forlænge livet på en turbo - ikke presse bilen mens den er kold (som altid) - lad turboen køle lidt af inden du stopper den (slip gassen når du køre ind på en rasteplads fx) - selvom en vand/oliekølet turbo ikke helt bliver så varm som en ren "luft turbo". - jeg er nu ikke sikker på det ændre ret meget men hvis du vil gøre noget så er de nævnte en retnings linie
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 11.05.2016 13:41 af Vernon Pedersen.

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 11.05.2016 20:31 #22318

Jeg har haft min 1,4 170 siden november 2015, den er fra november 2011. Jeg er vildt glad for den. Især, at den formår at være rolig familiebil og samtidigt dejlig køremaskine! Eneste rigtige anke er sædet med dårlig lårstøtte (som jeg endnu ikke har haft tid/mod til at prøve at udbedre) på garanti fik jeg udskiftet sædevarmen og panel med kontakter til sædejustering. Meget interessant læsning om banjobolt mv og bestemt ting jeg vil få kontrolleret.
Sidste redigering: 11.05.2016 20:32 af Peter Johansen.

Sv: Brugt 1,4 M-Air 170 14.05.2016 12:40 #22346

Leo Finn Jensen skrev:
Min holdt 143.000 km, men jeg er ret sikkervpå at det var manglende olieforsyning, der tog livet af den. Der var slet ikke hul igennem olierøret.
Banjobolten kan du Google for at se hvad sådan en kan. Den det handler om her sidder på toppen af turboens 'krop', det slanke stykke mellem de to turbiner. Olien tilføres øverst på turboen og ledes væk på undersiden, mens de 2 tilslutninger på siderne (for og bag) er kølevand ind og ud.


Her et billede af turbo og olierør. Banjobolten sidder lige midt i billedet med en prik på hovedet. Hvis man løsner den i tomgang SKAL der komme olie ud...

IMG_5741.JPG
MVH Leo - Middelfart
Mito QV 2010 (solgt) -XJ-S 1977 - Xj6 1992 - 2CV 1975
Sidste redigering: 14.05.2016 12:40 af Leo Finn Jensen.
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark