Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulietta, 2014

Giulietta, 2014 25.05.2016 20:54 #22466

Tak for de positive svar på mit tidligere indlæg.
Er langt hen ad vejen glad for bilen - MEN:
Start-stop funktionen virker ikke trods 4 forsøg fra forhandlers side på at udbedre fejlen. Updatering af software virkede i 24 timer. Udskiftning af vist nok en "batterisensor" virkede i 5 dage og ca. 350 km. i varmt vejr og uden aktivering af klimakontrol og andre ekstraordinært strømforbrugende installationer.
Har nogen en idé om, hvad der kan være galt. Så jeg kan hjælpe værkstedet med fejlfinding?
I min Mito QV med samme motor har jeg indtil nu kørt 100.000 km. uden problemer med start-stop funktionen, så jeg tror ikke, at der er tale om en "chauffør-fejl".
Har haft kontakt til FDM´s juridiske afd., der mener, at kriterierne for ophævelse af købet pga. graverende mangler kan blive aktuelt. Det vil jeg være ked af, da jeg som nævnt i øvrigt er glad for bilen.

Hilsen til alle jer alfister, der som jeg håber på, at mærket overlever.

Helge H. Hansen

Stadig Giulietta indregistreret NOV 2014 25.05.2016 21:09 #22468

Nå jo.
Ud over ikke fungerende start-stop funktion én ting mere til daglig irritation.
Ved både kold og varm motor "snubler" den ved igangsætning i 1. gear. Sådan næsten et piskesmæld ved hver igangsætning.
Værkstedet siger, at "sådan gør de allesammen". Kan det være rigtigt?

Mvh.

Helge H.H.

Sv: Giulietta, 2014 25.05.2016 21:43 #22470

Start-stop funktionen er også noget opblæst noget, og er kun til at bilfabrikkerne kan pudse en glorie. det har ingen effekt i dagligdags trafik. En lille bilmotor bruger højest 2,5 liter i timen i tomgang. En ny stater koster sikkert 3000kr og få skiftet og den vil du aldrig køre ind på at motoren stopper hver gang du holder for rød.
2 friske overhalinger og du har brændt det benzin af de har sparet de sidste 14 dage.
Og da alle alligevel køre med klima på full auto vil det aldrig være i funktion alligevel.
De største problemer med start og stop er at batteriet ikke kan holde spændingen højt nok.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: Giulietta, 2014 25.05.2016 22:06 #22472

Jaja, Riis, men skidtet skal da virke, ellers må forhandleren jo sætte prisen ned inden salg
Carsten Skals
Vissenbjerg
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic 2010
DPF afmonteret, EGR slettet, chippet.
0-100 km/t 6.92 sek.
V-max: Speedometer 254 km/t GPS: 244 km/t.
Økonomisnit: www.spritmonitor.de/en/detail/685723.html

Tidligere sjove/interessante biler:
156 1.6 TS (fik skiftet til 1.8)
147 2.0 TS
156 2.5 V6 (fik en 3.0 V6 i)
159 2.2
147 1.6 TS Lusso
Fiat Coupé 16v Turbo

Sv: Giulietta, 2014 25.05.2016 22:08 #22473

Så er det vidst heller ikke mere opblæst. Ja klima sluger, og det er præcis derfor man slukker for aircondition når der ikke er behov for køling i bilen. Langt hen ad vejen er varmeapparat og luftdyser nok når bilen kører i det danske klima. Starteren i biler med start stop er mig bekendt designet med den øgede belastning In mente så en udskiftning af starter må ikke forventes at være hverdagskost. Jeg kan huske at jeg skiftede et utal af startere på min Uno over de knap 100.000km jeg kørte i den og ikke en eneste i min punto 2 på trods af den dobbelte distance. Det samme gjorde sig gældende for generator og jeg har samme forventning til min Mito på trods af stop start.
Jeg har ikke set det tidligere opslag men så jeg er ikke med på hvad fejlen på stop start er i dette tilfælde..? Hvis det slet ikke slår til eller kun gør det kortvarigt ville jeg kigge på batteriet men det er jo blot et skud i tågen.

Sv: Giulietta, 2014 25.05.2016 23:27 #22474

Stort set alle nye Alfa har klimaanlæg og det bruges hele året rundt.
Aircon er noget men smider i lavprisbiler, hvor der ikke er penge til et ordenlig anlæg.

De fleste Alfa fra 2005 og frem har bi-zone klimaanlæg. Og et klima anlæg er ikke kun til og køle med, det fjerner alt dug inde i bilen osv. På et klima anlæg tænder og slukker den selv kompressoren efter behov.

På min 159 er der ingen forskel i brændstofforbruget om klima er tændt eller ej.
Det bruger 3-4 hk når det arbejder hårdt på og køle, og jeg bruger 100hk på og trække bilen. Men det er da klart har man en 1,0 uden power så kan 4 hk da være en del.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark