Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Hakkende kørsel

Sv: Hakkende kørsel 16.08.2016 06:20 #23346

Nu har jeg så haft 5 koldstarter i træk uden problemer og jeg krydser fingre for at det vedbliver sådan. Umiddelbart viser hændelsesforløbet at det ikke hjalp med ny olie og filtre - første tur efter var problemerne der stadig - men at det tilsyneladende var for lav spænding!!!!!!!!. Det lyder for mig mærkeligt men hvis det var det er jeg bare glad.

Flemming

Sv: Hakkende kørsel 16.08.2016 19:31 #23355

Flemming Thomsen skrev:
Det lyder for mig mærkeligt men hvis det var det er jeg bare glad.

Måske er det ikke mærkeligt, da Multiair er et elektrohydraulisk system, så batteriet er ligesom olien med i ligningen.

Held og lykke! (i mangel af en firkløver emoji...)
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 16.08.2016 19:45 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Hakkende kørsel 17.08.2016 08:34 #23359

Flemming Thomsen skrev:
Nu har jeg så haft 5 koldstarter i træk uden problemer og jeg krydser fingre for at det vedbliver sådan. Umiddelbart viser hændelsesforløbet at det ikke hjalp med ny olie og filtre - første tur efter var problemerne der stadig - men at det tilsyneladende var for lav spænding!!!!!!!!. Det lyder for mig mærkeligt men hvis det var det er jeg bare glad.

Flemming


Det er vel lige før der skulle monteres et nanometer til at vise spændingen og batteriets tilstand så man undgår alt det bøvl jeg lader på vores 159'er ca. Hver anden måned uanset hvad og hele året igennem regner så med at det hele så virker som det skal, skiftede batteriet på vores Spider sidste år det var det originale fra 1996 det faldt sammen om vinteren hvor lang tid skal man regne med at et batteri kan holde Idag ????
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996

Sv: Hakkende kørsel 17.08.2016 21:12 #23360

En lille lampe, som indikerer for lav batterispænding, eller en notits i infodisplayet måtte de da godt tilføje på instrumentbordet. Batteriet i min Giulietta gav allerede op efter 3,5 år, mistænker selvfølgelig stop/start/start/stop... for den korte levetid.

PS. Batteriet er også specielt på biler med start/stop, måske er der tilføjet noget elektronik på det, som går i stykker...
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 18.08.2016 21:39 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Hakkende kørsel 19.08.2016 09:30 #23365

hvor lang tid skal man regne med at et batteri kan holde Idag ????

Afhænger mest af alt om held og kvaliteten (prisen) på batteriet.

Sv: Hakkende kørsel 19.08.2016 18:14 #23367

Hej alle multiair-motorejere.
Nu har jeg siddet og læst samtlige indlæg om det samme problem med en motor der sætter ud og som kun kører på 3 cyl. og lignende.
Der er stor usikkerhed om, hvad kuren mod fænomenet er.
Jeg har selv prøvet det med min multiair.
De iagttagelser nogen har gjort, hvor det er for lav batterispænding, der er årsag, lyder troværdige.
Jeg har prøvet at køre i månedsvis uden at start/stop har været aktiv, og hvor de nævnte nøkker optræder.
Men pludselig, efter en køretur på motorvej på 600 km, og man næsten hjemme skal standse for rødt lys, så går start/stop funktionen pludselig i gang, og man bliver helt forskrækket over den dybe stilhed.
Så går der en del dage, hvor funktionen virker og hvor de nævnte nøkker ikke optræder.
Jeg savner svar fra importøren. Her må man da vide, hvad der foregår. Det er lidt sølle, selv om det er meget spændende at forske i, at det er bilejerne, kunderne, der har købt bilerne, der selv skal finde et svar.
Hvad sker der, når der komme nye Julia modeller på gaden. Vil det meget beskedne servicenet kunne magte opgaven.??

Henning Andersen
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark