Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold

Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 14.08.2016 21:21 #23338

Hej ,

Jeg er ny på forumet men vil gerne hører om der er andre som har haft samme opførsel med sin giulietta (2013, ca 48.000km) og hvad der evt. har hjulpet dem da jeg er ved at gå ud af mit gode skind over min Pt.

Problemet er at når den startes kold begynder den pludselig at ryste /sætte ud på en eller flere cylindere, eller sådan føles det. Det kan være med det samme eller efter 500m. Så må jeg holde et par min. så er det pludselig væk, derefter kommer det igen ofte så kraftigt at jeg må holde i vejsiden da bilen slet ikke kan trække og virker som om den kører på 2 cylindere. Derefter kommer den igen og så et par mindre udsæt, efter ca. 5km er det fuldstændig væk og bilen kører normalt ?

Startes den varm er der kun lidt efter lidt tid og det går hurtigt væk.

Der er ingen lamper der lyser, ingen fejl logges, Jeg har fået en aut. Alfa forhandler til at se på den (checke fejl), skiftede tændrør de var dog næsten nye, hjalp intet. De kunne ikke finde noget på den. Har haft den hos 2 andre ikke aut. som er spec. i Alfa - intet. Har fået resat Ecu, har købt en tændspole jeg har skiftet hen over alle 4 cylindre har heller ikke hjulpet.

Har lige renset multiair filter, muligvis en mindre bedring. Regner med at få skiftet olie på den igen nu her da den vidst har fået en 5/30 fuld syntetisk på og det skal jo åbenbart være en 5/40. Virker dog utroligt hvis det skulle være det.

Min Start stop har heller aldrig virket så vil også lige prøve at lade den, men har aldrig haft start problemer. Dog en fejl på Start stop en enkelt gang gik dog væk da bilen blev slukket og startet igen.

Den ene mekanikker sagde dog at han ikke kunne nulstille Multiair Modullet, og det er jo det de mumler lidt om alle sammen når de ikke kan finde andre fejl. Men jeg nægter at skifte noget til måske 10K på en anelse, hvad så hvis det ikke er det ?? De bliver alle lange i blikket når man begynder at udbede sig en forklaring på hvorfor den så kører helt normalt varm.

Nogen der har en ide ud over Møns Klint ??
Sidste redigering: 14.08.2016 21:32 af André Nielsen.

Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 15.08.2016 09:01 #23340

Nuværende bil
Alfa Giulietta 140 HK mjtd 2011 sportivo
Tidligere biler
Fiat Stilo 80 HK JTD 2005 419.000 km
Fiat Bravo 1,6 16V 1995
Peugeot 106 1,4 8v 1995
Fiat Punto 60 SX 1998
Fiat Uno 1,1/ 1,4 1987/1990
VW Golf 1,1 1976

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 15.08.2016 19:52 #23342

Personligt har jeg oplevet at beskeden "Start/stop unavailable" var en early warning om et døende batteri. Inden jeg ville skifte MA modulet, så ville jeg lige prøve med en omgang Bell Add servicerens og en god lang tur, fx til Møns Klint , med omdrejninger på vej mod det røde.

PS. Indtil videre har jeg selv kørt 50.000 km siden 2012 uden problemer med den anbefalede olie, som skiftes årligt og Shell V-Power benzin.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 15.08.2016 19:56 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 15.08.2016 20:38 #23343

Har lige været på sommerferie i Østrig så vil mene den har haft alle chancer for at lade på de tyske motorveje med lange strækninger godt over hvad et kørerkort tåler i DK ). Giver den dog lige en god tur med laderen, intet skal være uprøvet. Ja næste bliver nok også jeg skifter olie igen evt. motorrens. Fint er du er nået 50k uden problemer men det burde sgu da også næsten være en selvfølge og ikke en undtagelse. Får lidt en dårlig fornemmelse af om Multiair er bilistens IC4 Svøbe. Men nu må vi se om der er en løsning inden Multiair Klinten.

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 15.08.2016 20:45 #23344

Tak for henvisningen, jeg har fuldt med i hans forløb og det er selvfølgelig også interessant for mig (og det skal nok også prøves) men hvis der skal så lidt til at få problemer med Multiair delen ville jeg bare mene at langt flere havde en lign. historie samt at der burde være noget mere officielt som løsning samt at de aut. mekanikere vidste eller let kunne slå disse symptomer op og finde mulige løsningsforslag. Men når 3 steder ikke kan komme med et kvalificeret bud ud fra konkret viden istedet for noget gætværk eller melden hus forbi bliver jeg ærlig talt lidt bekymret.

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 16.08.2016 08:02 #23347

En opladning kan ikke nødvendigvis redde et dårligt batter. De har jo begrænset levetid.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark