Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 16.08.2016 16:14 #23353

Er det 3 Alfa værksteder du har været på?
Mange Giulietta ejere har læst og/eller hørt om MA modulets sårbarhed overfor olie kvalitet og skift.
Har du service hæftet til din bil, så kan du se, hvor ofte der er udført service på den.
Hvis du fornylig (inden for 6 mdr) har købt bilen af en autoforhandler, så er sælger forpligtiget til at udbedre fejl - også fejl på MA modulen - uden at kræve betaling. Sådan er købeloven.
Sidste redigering: 16.08.2016 16:16 af Erik Løye.

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 16.08.2016 19:40 #23356

André Nielsen skrev:
Får lidt en dårlig fornemmelse af om Multiair er bilistens IC4 Svøbe.

Multiair modulet produceres af Schaeffler Group, som er tysk. De leverer også koblingerne til TCT (LuK).
Men det tog 10 år og har kostet i omegnen af en milliard at udvikle Multiair, så der er lidt lighed.

PS. Batteriet var tilsyneladende skurken i den anden tråd.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 16.08.2016 19:42 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Bilen Ryster, hakker, Mister motor kraft nårKold 16.08.2016 21:14 #23357

Et Aut. Alfa værksted og 2 værksteder som har arbejdet med Alfa i mange år det ene ved jeg har været Aut. Tidl.

Jeg har kontaktet sælger, jeg har købt den brugt for ca. 1,5 år siden så der er reklamations retten jeg skal gøre gældende. Umiddelbart lyder det dog til de vil kigge på den 8D så håber det løser sig.

Tror dog en del mere på Olie og Rens end Batteri. Har iøvrigt ladet mit, eneste effekt var at jeg nær aldrig var kommet ind i bilen igen da den pludselig ikke ville låse op eller noget som helst ? Fik endelig åbnet en bagdør og derfra fordøren og så kom den til live som normalt. Går ud fra den er gået i noget kikset strømbesparelse pga. af den åbne motorhjelm men husk lige at lade vøre med at låse når i lader ). Det føles dælme idiotisk ikke at kunne komme ind i sin egen bil !
Sidste redigering: 16.08.2016 21:21 af André Nielsen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark