Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Fordøren i førersiden låses ikke op

Sv: Fordøren i førersiden låses ikke op 27.01.2018 10:05 #27535

Hej Peter

Tak for svaret. Jeg prøver at surfe lidt på div. Alfa-fora.

Hilsen

Finn

Sv: Fordøren i førersiden låses ikke op 27.01.2018 10:14 #27536

Hej Lars
Tak for dit svar. Måske du har en pointe for så vidt angår udetemperaturen. Når jeg åbner og lukker dørene med fjernbetjeningen kan jeg, i de tre øvrige døre, høre en mekanisk lys fra låsemekanismen. Førerdøren derimod er helt "tavs". Jeg søger lidt på div. Alfa-fora, jeg har god erfaring med den engelske. Førerdøren er jo den dør hvor håndtaget bruges mest. Måske det er mekanisk slid? Hvis ikke det er sådan lige at fikse, må jeg bide i det sure æble, og gå til den lokale Alfaforhandler. Hvis det er et kendt problem, må de have erfaring for hvad der skal udskiftes, uden de skal skille hele bilen ad.

Hilsen

Finn

Sv: Fordøren i førersiden låses ikke op 28.01.2018 15:43 #27538

Uden at vide ret meget om Giuliettaen, tyder alm. mekanisk logik på, at det må være mest nærliggende at kontrollere, om der er problemer med en strøm- eller evt. stelforbindelse. Kommer der ikke strøm til en elektrisk drevet dørlås…

Særligt er det sandsynligt, hvis døren heller ikke bliver låst, når du påvirker fjernbetjeningen.
Sidste redigering: 28.01.2018 15:46 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: Fordøren i førersiden låses ikke op 30.01.2018 08:38 #27545

Hej Peter (og Lars)

Jeg glemte at oplyse Lars, at førerdøren heller ikke kan låses eller låses op når jeg prøver med nøglen .....og altså ikke fjernbetjeningen. Det understøtter din vurdering Peter, at det er stel- eller strømforbindelsen der ikke er i orden.

Sv: Fordøren i førersiden låses ikke op 30.01.2018 15:39 #27548

Hej Finn,

Du burde kunne låse døren op med nøglen, selv om der ingen strøm er på bilen overhoved - rent mekanisk og uden om det elektriske system. At du ikke kan det, tyder i min optik på et mekanisk problem inde i selve låsemekanismen inde i døren.
Som tidligere nævnt i denne tråd fandt jeg nogle beskrivelser på nettet, hvor en plastikdims inde i låsemekanismen blev nævnt som en mulig synder.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark