Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Ingen trækkraft/acceleration.

Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 07:18 #28106

Hej alle.

I går skulle jeg til påskefrokost i Maribo, jeg kørte med fartpilot aktiveret og i D-mode. Da jeg skulle overhale og trådte på speederen skete der nada.
Dvs.lampen der indikerer fartpiloten er aktiveret, slukkede selvom jeg ikke havde deaktiveret den på stilken, desuden kunne jeg heller ikke se på displayet ladetrykket på turboen, der kom overhovedet ingen streger frem selvom jeg trådte speederen i bund.
Jeg syntes det var meget mærkeligt at der overhovedet ikke var nogen advarselslamper der lyste i displayet.

Jeg kørte selvfølgelig ind på den første rasteplads for finde ud af hvad der var sket,for første gang måtte jeg læse i instruktionsbogen, det blev jeg sgu ikke meget klogere af.

Da jeg skulle starte igen ,havde den meget besvær med at komme i gang igen, stadig ingen acceleration, så prøvede jeg at køre i A-mode ,det gik lidt bedre men alligevel ikke,men kunne dog komme op på 120-130km og uden fartpilot,jeg nåede helskindet til påskefrokosten i Maribo

Jeg valgte at køre tilbage til Amager,man er vel medlem af Falck hvis der nu skulle ske noget, der var heller ingen mærkelige lyde eller lugte heller ikke advarselslamper der lyste.Så det gik fint når nu man havde vænnet sig til at køre på en helt anden måde ,tænk at hele tiden blive overhalet af svenskere med traileren fyldt med øl og chokolade til randen. Det er dybt nedren.

Så indtil på tirsdag,hvor "Julle" skal til Alfa doktoren på Lergravsvej, kan der "gættes" på hvad der er sket.

Venlig hilsen og god påske til alle.
Mugge
Sidste redigering: 01.04.2018 07:32 af Mogens Kirkegaard Thomsen.

Sv: Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 07:25 #28107

Hej Mogens,

Noget lignende skete for mig for nogle år siden i min Giulietta QV. Kører på motorvejen og midt i en overhaling mister jeg trækkraft, uden der kom nogle alarmer eller mislyde.

Det viste sig, at det var turboladeren der var røget og bilen derfor gik fra at være trykmadet til at være en god gammeldags sugemotor.

Sv: Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 07:35 #28108

Hej Lars.

Tak for hurtig respons, tør man spørge hvad det kostede?

Mugge

Sv: Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 10:44 #28114

Det kan være turboen der er defekt. Det kan også skyldes at et rør eller slange, som er blevet utæt i en samling. Det sidste er formentlig meget billigere end en turbo.

Sv: Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 15:28 #28121

Mogens Kirkegaard Thomsen skrev:
Hej Lars.

Mugge

Det blev stort set klaret på kulancen - så jeg var glad for mit autoriserede værksted (bilen var lidt over tre år gammel på det tidspunkt).

Sv: Ingen trækkraft/acceleration. 01.04.2018 15:30 #28122

Lars Gotved Jacobsen skrev:
Mogens Kirkegaard Thomsen skrev:
Hej Lars.

Mugge

Det blev stort set klaret på kulancen - så jeg var glad for mit autoriserede værksted (bilen var lidt over tre år gammel på det tidspunkt).

ORV! Dét var god service. Måske lidt reklame for dét værksted....
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark