Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...?

Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 10:01 #28111

Jeg har et Tomtom Go Live Blue&Me navigationssystem til min Giulietta, med holder til montering i instrumentbrættet. Smart og net, uden ledninger osv alle steder, og det fungerer normalt fint med integration i bilens system og media. Nu er gps'en imidlertid holdt op med at lade, når den sidder i holderen, og den tænder/slukker heller ikke automatisk når der kommer tænding på/af. Det ser ud som om der muligvis har været to kobber-forbindelser i stikket, men at den øverste (se foto) muligvis er knækket. Er der evt nogen med en tilsvarende holder som ved om der skal være en eller to forbindelser? Den forbinder til blue&me uanset om den sidder i holderen, og tænd/sluk automatikken fungerer fint når gps'en sidder i sit usb stik.

Et tillægsspørgsmål: man kan godt blive lidt træt af begrænsningerne i Tomtom systemet (fx ikke mulighed for SD kort til ekstra lagerplads, så man kan ikke downloade et komplet Europakort). Er der nogen der ved om man kan få telefonholdere (fx iPhone 6) der passer i samme stik i bilen, så man igen slipper for ledninger og fastmonterede holdere?

På forhånd tak for hjælpen.

/Lasse
IMG_2502.JPG

Sv: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 12:36 #28115

Hej lasse.

Har en holder magen til din - og ja, der er knækket et "ben" af dit stik.

Mvh, Steen

Sv: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 13:44 #28116

Hej Steen,

tak for hurtigt svar - jeg må nok belave mig på finde en erstatning.

MVH Lasse

Sv: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 14:15 #28117

også jeg har den "gamle" Giulietta med TomTom indsat i instrumentbordet. Jeg blev så irriteret over det klodsede design og det, at jeg skulle betale kassen for en opdatering af kort, at jeg købte mig en billig (rigtig god) holder i T-Hansen, sætter min smartphone (med rigelig stor skærm på) i og bruger det google baserede kort - gratis og godt.

Sv: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 14:28 #28118

Hej Peter,

det var også noget i den retning jeg tænkte mig. Men jeg ville gerne genbruge stikket i instrumentbordet, så jeg slipper for at have noget fastmonteret og løse ledninger. Det er kun på længere ture og ferier gps'en er monteret - normalt synes jeg også den er ret klodset - men jeg vil ikke erstatte den med noget andet der sidder fast og roder. Instrumentbordet i den "gamle" Giulietta er i sig selv ret elegant, synes jeg.

Jeg tjekker T-Hansen ... tak for hjælpen.

MVH Lasse

Sv: Blue&me holder til GPS - hvor mange kontakter...? 01.04.2018 22:48 #28127

Hej Lasse

Jeg har en original TomTom med holder og kabel til at ligge fra min Giulietta 2011.
Den kan du få for kr. 200,- som jeg vil bruge på en god flaske vin
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)

Tidligere italienske
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark