Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen?

Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 11:11 #28202

Hejsa.

Har selv en Giulietta 170 HK med fuld sportsudstyr. Fantastisk bil

Kan læse en masse steder på nettet at der er en afløser på vej men det er jo blevet sagt i noget tid nu, så hvad er jeres bud på hvornår det sker? Præsentation i 4. Kvartal 2018 og levering i 1. Kvartal 2019?

Står nemlig mellem at lease den nuværende 2018 model med alt det gratis ekstraudstyr som følger med til 4500 kr. Incl lidt ekstraudstyr. Eller vente til afløseren kommer om måske 1/2 år, men måske går der nærmere 1-2 år og det er lang tid at vente. Særlig fordi jeg gene vil have en version med en del HK som feks en veloce version. En sådan version tænker jeg ikke er blandt de første versioner de viser frem?

Overvejer også en Giulia Veloce men prisen lander her på ca 7000 kr pr måned og ved ikke om jeg kan finde et godt argument overfor min kone for merprisen på ca 2600 kr pr mdr (-: Derfor kikker jeg mest efter Giuliettaen og den kommende afløser (-:

Tak for jeres hjælp og tid.

Sv: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 12:19 #28204

Hej Kim

Hvis du vil have en Giulietta, synes jeg du skal slå til nu, hvor der er billige og fremragende kampagnemodeller. Jeg har selv haft en Giulietta Sportivo - Dejlig køreglad bil i god kvalitet.
Jeg tror du kommer til at vente længe på en Giulietta afløser i nuværende form - Afløseren vil nærmere vise sig som en slags SUV, ikke at forstå som en Nissan Qashqai, mere form som en Mazda CX3, da det er den biltype verden skriger på.
Når man ser på hvad Alfa har præsteret med Stelvio´s køreegenskaber, er jeg også meget overbevist om, de vil blive absolut klasseledende mht. design og køreegenskaber for en kommenede "halvhøj" Giulietta.
Som der har været diskuteret så meget, bliver Alfa nødt til at bygge biler som der efterspørges og hvor de kan tjene nogle penge, som de så kan bruge til at bygge drømmebiler.

I mellemtiden kan du overveje hvilket af de 2 ordsprog du hælder til:
- Den som gemmer til natten, gemmer til katten
eller
- Alt godt kommer til den som venter

Det eneste du kan være sikker på er, at gamle ordsprog er noget sludder og der findes altid et til de bagkloge

Bare mit input
Jeppe
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)

Tidligere italienske
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 16:45 #28207

Den nuværende Giulietta er en fin bil til prisen, og jeg ser mange af dem til daglig i Aarhus. De har produceret mere end 350.000, så det ville være mærkeligt ikke at lave en efterfølger. I mine øjne har FCA ikke en anden forhjulstrukken bil på programmet, som når den til sokkeholderne. Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.

PS. Hvis de slipper lige så godt afsted med en mini-SUV som med Stelvio, så for min skyld ingen alarm. Men i disse urbane tider kan man godt undre sig over, hvorfor man er så vild med at få større biler.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 10.04.2018 16:57 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 19:36 #28212

Thomas Lund Nielsen skrev:
Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.

Alfa Romeo har altid været god til at skjule dem.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005

Sv: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 20:29 #28213

Thomas Lund Nielsen skrev:
Den nuværende Giulietta er en fin bil til prisen, og jeg ser mange af dem til daglig i Aarhus. De har produceret mere end 350.000, så det ville være mærkeligt ikke at lave en efterfølger. I mine øjne har FCA ikke en anden forhjulstrukken bil på programmet, som når den til sokkeholderne. Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.

Hvis FCA nu kan sælge dobbelt så mange "halvhøje" Giulietta´er, som standard Giulietta´er, så ved jeg godt, hvor jeg ville bruge mine udviklingspenge
Om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukken er vel ikke så vigtig, bare den kører godt og de har en konkurrencedygtig bil til den brede køberskare. Det er så en diskusion værd, om signalet ved at have den eneste baghjulstrækker i klassen, er de ekstraomkostninger værd - Men kan den skille sig positivt ud, tror jeg på projektet
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)

Tidligere italienske
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen? 07.04.2018 22:51 #28217

Lige meget hvornår den nye Giulietta skulle komme, så regn med at den er bliver forsinket. Det plejer de nye Alfa modeller at være. For nogle år siden blev der bragt en tidslinje oversigt i AlfaRomeo Nyt, der angav hvilke årstal de mange nye Alfa modeller skulle introduceres. Jeg tænker planen er blevet ændret, både med hensyn til modeller samt tidspunkterne.

Det positive er at FGA tilsyneladende satser 100% på Alfa. Men lad os se, hvad der sker når den nuværende direktør stopper. Det kan være afløseren har andre prioriteter.

Ole
Giulietta 170 Multiair
159 Q4
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark