Alfa Romeo Klub Danmark - Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås.

Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås.

Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 09.08.2018 11:28 #28991

Min bagklap låser ikke op ved brug af fjernbetjening og heller ikke ved tryk på emblemet.
Klappen blev åbnet med nødknap indvendig, og efterfølgende faldt en lille stump plast ud fra låsetøjet.
Jeg købte en komplet ny mekanisme og monterede den som den gamle. Den virkede stadig ikke.
Jeg kunne måle 12,4 volt på den ledning, der står med konstant spænding. Ved tryk på fjernbetjening kunne måles 12,4 volt på en anden ledning, lilla, og der hørtes en kliklyd fra låsen, men den låste ikke op. Når klappen er lukket høres en svag summen fra låsetøjet en kort stund.
Inde i sikringsdåsen ved rattet kan der høres et klik fra et relæ, når nøgleknappen aktiveres. Den tilhørende sikring er ok.
Hmmm.
Har nogen et godt forslag. Hvad kan være galt ???

Hilsen
Henning Andersen Aalborg

Sv: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 10.08.2018 08:09 #28993

Hej
Er der et kabel i bagklappen ?? for hvis der er et kabel kan det måske være at der er et fastgørelses punkt i plast der er knækket af, så låsen faktisk virker, men da kablet måske ikke længere sidder fast, kører kablet med

Jeg har lige her for et stykke tid siden haft samme problem med en dørlås i vores Spider 916, hvor jeg skilte hele beklædningen fra hinanden og fik det fikset

Det er mit bud
Med venlig alfa hilsen Søren
Thy
Sidste redigering: 10.08.2018 08:12 af Søren Grøndberg.

Sv: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 10.08.2018 13:23 #28994

Der er ikke kabeltræk til låsetøjet. Der er et stik med 4 ledninger.
Ved nærmere eftertanke, har jeg oplevet, at der nogle gange skulle trykkes et par gange på fjernbetjeningen, inden låsen reagerede.
Iøvrigt blinker afviserblinkpæren 2 gange, som den skal.
Da låsen får 12,4 volt ved tryk på fjernbetjeningen, og låsen klikker uden at åbne, kunne man få mistanke om, at der ikke er en ordentlig stelforbindelse.
Men hvor sidder stelforbindelsen ??

Tak for svaret. Vi grubler videre.

Henning andersen

Sv: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 11.08.2018 12:58 #28998

Da min lås stoppede med at virke (både nøgle og logo), vidste mekanikeren med det samme, at det handlede om ledningerne, der hvor de går fra bagklappen til resten af bilen. Der knækker de, og han loddede et mellemstykke på. Det kunne forklare, at den periodisk har virket og, måske har det ødelagt selve mekanismen. Rent gætværk fra min side.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 11.08.2018 13:08 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 11.08.2018 15:31 #28999

Thomas Lund Nielsen skrev:
Da min lås stoppede med at virke (både nøgle og logo), vidste mekanikeren med det samme, at det handlede om ledningerne, der hvor de går fra bagklappen til resten af bilen. Der knækker de, og han loddede et mellemstykke på. Det kunne forklare, at den periodisk har virket og, måske har det ødelagt selve mekanismen. Rent gætværk fra min side.

Jeg oplevede for ca. et halvt år siden at en af lamperne i bagklappen ikke lyste. Jensen Auto, Gentofte, havde nogle reparations kabler, som han monterede, hvorefter lystet igen virkede.
Men min bagklap kunne hele tiden låses op og i med nøgle fjernkontrollen eller på mærket.

Sv: Giulietta 940 årg 2011, defekt bagklaplås. 11.08.2018 18:04 #29000

Tak for svarene, og jeg har selvfølgelig også haft samme tanke om ledningsforbindelsen mellem bagklap og bilen. den har jo været årsag til at elbagrude og viskermotor gjorde knuder.
Jeg har med det i tankerne, haft klappen åbnet. låsen låst omkring en bolt. Herefter påvirket fjernbetjeningen samtidig med, at ledningene i passagen blev nuldret kraftigt, hvorved en halvknækket ledning kunne få forbindelse. Men ak, det hjalp ikke.
Jeg må nok køre ned på mit værksted.

Hilsen Henning Andersen
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark