Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Garanti på garantiarbejde

Garanti på garantiarbejde 19.09.2018 09:35 #29141

Hej
Jeg har altid troet, at der var 2 års garanti på alle reparationer på bilen.

Nu har jeg fået oplyst fra FCA, at der er 3 års garanti på garantiarbejde, så hvis den samme del går i stykker inden for 3 år, bliver den udskiftet u/b indenfor "ny garantiperiode". Der skal dog vises dokumentation, i form af f.eks. "nul" faktura på det udførte arbejde.

Oplysningen fremkom i forbindelse med (efter 1,5 års kamp med FCA), udbedring af motorproblemer, (udsættere). Tilsyneladende er fejlen nu afhjulpet, Så nu mangler vi bare en "nul" faktura, så vi kan se hvad der er udskiftet. Det er formentlig multiairmodulet, der er skiftet igen, så vor Giulietta nu kører med det 3 multiairmodul.

Tage

Sv: Garanti på garantiarbejde 19.09.2018 20:52 #29148

Ikke uinteressant.
Mht multiairmodulet, så er det jo finmakanik, og spærdelse følsomt over for snavset olie. Det er derfor vigtig at bruge ordentlig olie (Selenias særlige Mulitairolie) Kører du mange korte ture, og ikek så mange KM, er det vigtigt, at skifte olie og filter oftere. Husk også, at rense/skifte det særlige multiairfilter.

Sv: Garanti på garantiarbejde 21.09.2018 17:22 #29155

Min har fået skiftet den rigtige olie hvert år med check af filter på autoriseret værksted. Multiairmodulet holdte i 5 1/2 år og 70.000 km. Så det måtte jeg betale selv.

Det kunne være spændende at vide, om der er nogen, som har kørt længere på det samme modul?
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark