Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Min første Alfa 20.03.2019 08:18 #29900

Hej alfister

Så skete der endeligt det, at jeg kan kalde mig ”ægte” alfist. Jeg har købt min første Alfa, efter at have drømt om en i mange år.

Min kærlighed til Alfa Romeo startede allerede som barn, da jeg så billederne af en SZ/RZ første gang. Jeg var allerede forinden, stor fan af italienske biler i form af Ferrari, Lamborghini og Maserati, men Alfa Romeo virkede opnmåeligt i modsætning til de andre. Da tiden stod for at jeg skulle tage kørekort, var 159’eren netop kommet på markedet, og da jeg så at en lokal køreskole i Roskilde kørte rundt i en 159’er, vidste jeg at det var stedet jeg måtte tage kørekort. Mange år under uddannelse, med drømme om stort set alle biler Alfa har produceret, og efter at havde kørt en del rundt i diverse Fiat’er, én MX-5 fra 1992 og et par firmabiler af den spanske VW-variant (ingen mulighed for at vælge Alfa, desværre), er jeg endelig i en Alfa.

I handlen indgik en Fiat 500 TwinAir’en, som min kæreste (hun elskede allerede italienske biler inden vi mødtes) og jeg for øvrigt Italien rundt i, fra Danmark til Venedig, Gardasøen, Cinque Terre og Milano (inklusive et besøg på muséet i Arese), ind i Frankrig og retur til Danmark på 14 dage, på blot to cylindre – turboladet naturligvis.

Bilen jeg har købt, er en Giulietta Sportiva QV i rød, 170 hestes udgaven af MultiAir-motoren med manuel gearkasse, som var nøjagtig den kombination jeg som minimum ledte efter (minus xenon-lygter, soltag og Bose-anlæg – som kun var ”nice to have”), dansk fra ny, årgang 2013 med 86.000 km på tælleren og servicebogen udfyldt, med tandrem og vandpumpe skiftet for 10.000 km siden.

Ifm. købet var der nogle punkter der skulle bringes i orden, som forhandleren har udført uden at kny. Herunder en lakreparation som sælger selv påpegede, service af aircondition og bil inkl. olie- og oliefilterskift, service af bremser, undervognsbehandling, eftergang af rudehejs i venstre fordør, nyt bagklapemblem, nye gasdæmpere til bagklap og udskiftning af en revnet tågelygte.

Jeg har tænkt mig at “blogge” lidt om bilen i denne tråd, da der er et par småting der skal fikses, før bilen er 100% anmærkningsfri.

Herunder et billede af bilen, og den nybagte alfist, samt den gamle og nye italiener sammen.

Med venlig hilsen
Mikkel

PS. Er det god kotume at Alfa-ejere vinker til hinanden?

2013 Giulietta 170MA Sportiva QV
Sidste redigering: 26.03.2019 11:41 af Mikkel Petersen. Begrundelse: Har fået billedefunktionen til at virke, tak til Lars R. Nissen.

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 11:15 #29901

Tillykke med den dejlige bil - har selv haft 2 af den model og er vild med den selvom selve modellen har nogen år på bagen (-:

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 11:56 #29902

Tillykke og velkommen i klubben.
Når først man er bidt, så er det svært at slippe af med det igen.
Min første bil var en Fiat 127.
Nr 2 var en Alfa 75. Og siden da er det da blevet til et par Alfaer (omend der også har været lidt afstikkere )

Når jeg forsøger at åbne dine links, får jeg denne fejl.

Capture.JPG

Og ja. Jeg hilser på alle, jeg møder på min vej.
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 12:00 #29903

Og til info holder Klubben mange fine arrangementer, hvor jeg kun kan anbefale dig (og evt påhæng) at dukke op.
Har selv tilbragt mange timer med folk herindefra på tværs af de danske kontinenter.
Hold øje med kalenderen i klubbladet eller her på hjemmesiden. Der kommer løbende nye arrangementer til.
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 12:24 #29904

Hej alle

Tak for velkomsten, jeg naturligvis allerede meldt mig ind i klubben, og vil forsøge at deltage til arrangementerne. Det er noteret at der hilses på andre Alfa'er

Jeg har forsøgt at indsætte nye links, lad mig gerne vide om de virker, da jeg desværre ikke kan finde ud af at sætte billeder ind i tråden.
2013 Giulietta 170MA Sportiva QV
Sidste redigering: 21.03.2019 10:37 af Mikkel Petersen.

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 18:45 #29906

Hej Mikkel.

Et velkommen herfra.

Det er rimeligt simpelt at tilføje billeder, du skal bare vælge vedhæftninger (tilføj fil) så vælger du bare dokumenter,så giver resten sig selv.

Og ja ,det er rigtig go' stil at lige hilse på hinanden

Venlig hilsen.
Mugge
Sidste redigering: 20.03.2019 18:52 af Mogens Kirkegaard Thomsen.
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark