Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Sv: Min første Alfa 26.03.2019 11:35 #29936

Hej igen, og endnu engang, tak til jer alle.

Først og fremmest, så har jeg naturligvis indmeldt mig i klubben og ser frem til at modtage det nyeste klubblad, foruden de to jeg fik tilsendt ved indmeldelsen. Jeg modtog også et klubklistermærke, som jeg dog ikke helt kan bestemme mig for hvor skal sidde, da Sportiva-udgaven har tonede ruder bagi. Hvor sidder jeres henne/hvor sættes det mest hensigtsmæssigt (udover indvendigt på en rude)?

Jeg har nu kørt omkring 1000 km i Giuliettaen, siden min kæreste og jeg hentede den i Horsens forrige søndag, d. 17/3. Herunder turen hjem til Rødovre, til-fra arbejde, et par småture, samt en lidt længere tur fra København til Vordingborg og retur. Den har bestemt ikke skuffet, og det eneste jeg har haft problemer med, har været en lettere temperamentsfuld tankklap (eller også var det ejerens inkompetence).

Giulietta'en er handlet hos Autofokus i Horsens, hvor jeg kun har stor ros til overs for bilsælger og mekaniker, Kenneth Vang, som i øvrigt selv er alfist. Bilen er stort set købt per distance via e-mail og telefon, hvor sælger har været behjælpelig med at sende gode billeder af undervogn og beskrevet bilen, nøjagtigt som den fremstår, hvorefter jeg tog over og prøvekørte automobilen, og derefter, underskrev slutsedlen.

Bilen stammer tilsyneladende fra Fyn/Odense-området, hvor den tidligere har været serviceret, indtil mit nylige ejerskab. Den har haft to registreringsnumre tidligere, hvilket sandsynligvis betyder, at jeg er den tredje ejer.

Samme dag som min kæreste og jeg hentede den, kørte vi den ud til min (rustallergiske) svigerfar, som driver sit eget autoværksted, og fik gennemgået undervognsbehandlingen, som jeg bl.a. betingede skulle udføres ifm. købet. Efter min mening må hans rustallergi må komme fra hans forkærlighed for gamle engelske biler, især MG'er, og ikke Alfa'er (han insisterer, kærligt vel at mærke, på at kalde min nye Alfa for "Alfasud'en" - han drømmer dog om en GTV6'er eller Montreal ). Desværre viste det sig, at undervognsbehandleren ikke havde sprøjtet ordentligt i motorhjelm, bagklap, vanger, forbro eller bagbro; hvilket jeg har fået rettet op på i går morges.

Da forhandleren selv påpegede en lakreparation som ikke var tilstrækkeligt pænt udført af deres maler, bad jeg dem om samtidig, at slibe, grunde og lakere et påbegyndende "rustangreb" omkring motorhjelmens låsebeslag. Her et billede af før og efter.

Ifm. købet blev gasdæmperne til bagklappen også udskiftet. De nye gasdæmpere er mærket "410 NM", men bagklappen åbner kun halvvejs op, hvorefter jeg skal hjælpe dem resten af vejen. Er dette virkelig normalt?

Da bilen er leveret uden EU-mærke på nummerpladen, bl.a. af æstetiske årsager, har jeg købt et magnetisk DK-mærke hos Autofix.nu, som kan smækkes på bagklappen, hvis jeg bevæger mig udenfor Dannevangs grænser, og skulle være så uheldig at rende ind i nogle emsige ridefogeder fra etaten.

Desværre bliver det svært for mig at deltage i Helsingør, da jeg skal sejle kapsejlads begge dage, men vil dog bestemt gøre et forsøg for at deltage i andre arrangementer. Da jeg desværre har en Bilka-bule i den ene dør, vil jeg høre om der er planlagt et “buledoktor-arrangement”, som jeg har læst i klubbladet, at der tidligere har været afholdt?

Jeg har også fået hilst rigtigt på en anden Alfa, en flot Giulia jeg holdt ved siden af i et lyskryds på Jyllingevej indadgående, lidt over middagstid i fredags. Den første jeg har set i bordeauxrød, på de danske veje vel at mærke, og en meget smagfuld farve til den, efter min mening.

Derudover fulgtes jeg med en friskt kørt, rød Giulietta QV indad Jyllingevej i går aftes, mandag, omkring kl. 20. Var det én herindefra?

Med venlig hilsen

Mikkel
2013 Giulietta 170MA Sportiva QV
Sidste redigering: 26.03.2019 18:36 af Mikkel Petersen.

Sv: Min første Alfa 27.03.2019 09:35 #29942

Mikkel Petersen skrev:
Derudover fulgtes jeg med en friskt kørt, rød Giulietta QV indad Jyllingevej i går aftes, mandag, omkring kl. 20. Var det én herindefra?

Jeg er ret sikker på, hvem det har været, jeg skal vist igen minde ham om at melde sig ind i klubben...

Velkommen til
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Alfa Romeo Spider 3.0 24V - 2001
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: Min første Alfa 27.03.2019 11:40 #29943

Klubbens kalender er i nattens løb blevet opdateret, så nu er der en masse arrangementer i den kommende tid. Så det burde være muligt at finde et, hvor du kan være med
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Min første Alfa 27.03.2019 12:33 #29944

Michael Hertz Jacobsen skrev:
Klubbens kalender er i nattens løb blevet opdateret ...

Nja. Det er nu et par dage siden - og midt på dagen ...
Lars
Giulietta 1750 TBi
Giulia 1300 Super
Sidste redigering: 27.03.2019 13:05 af Lars R. Nissen.

Sv: Min første Alfa 28.03.2019 05:59 #29949

Mikkel Petersen skrev:

Ifm. købet blev gasdæmperne til bagklappen også udskiftet. De nye gasdæmpere er mærket "410 NM", men bagklappen åbner kun halvvejs op, hvorefter jeg skal hjælpe dem resten af vejen. Er dette virkelig normalt?

Ja, det er det. De skal kunne holde bagklappen oppe, når den er lukket helt op. Hvis de kan det, fejler de ikke noget. Det andet kræver en bil med elektrisk åbning af bagklap.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT

Sv: Min første Alfa 29.03.2019 08:19 #29958

Henrik Petersen skrev:
Mikkel Petersen skrev:

Ja, det er det. De skal kunne holde bagklappen oppe, når den er lukket helt op. Hvis de kan det, fejler de ikke noget. Det andet kræver en bil med elektrisk åbning af bagklap.

Det undrer mig unægteligt, at jeg skal hjælpe bagklappen den sidste halvdel af vejen op, for at den åbner helt. På alle tidligere biler jeg har ejet, har det været nok at åbne bagklappen halvt op, hvorefter gasdæmperne sørgede for at åbne resten af vejen.
2013 Giulietta 170MA Sportiva QV
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark