Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 20:38 #29908

Hej Mikkel

Velkommen i klubben og tillykke med de italienske biler. Ja vi hilser på hinanden, en skøn og varm gestus alfister imellem. Jeg ser dine links problemfrit.
Alfa Stelvio 280 Q4 First Edition, 2017 og Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005

Sv: Min første Alfa 20.03.2019 23:03 #29909

Hej Mikkel
Velkommen i flokken af alfister. Du må vænne dig til, at en masse mennesker (en del af dem med yderst rudimentært realkendskab til automobiler) vil ryste på hovedet og fortælle dig, at italienske biler i almindelighed og Alfaer i særdeleshed er dyre og lunefulde bekendtskaber, der vil give mange kvaler. Og det har de såmænd nok ret i...
Lidt ligesom med smukke kvinder. Men verden ville være tristere uden begge dele.
God fornøjelse med den fine Giulietta - og de kommende Alfaer.
Venlig hilsen
Peter
Peter Søndergaard
Stelvio 2.0 Benzina Q4
Spider 2.0 Zender Edition 1985
156 2.0 JTS Selespeed 2003
Ex - 146 1.6 TS
Ex - 156 1.8 TS
Ex - 156 SW 2.0 TS Selespeed
Ex - 159 SW 2.4 Jtdm aut.
Ex - Fiat 500X 1.4 MJet 4x4
...og diverse ikke-italienere.

Sv: Min første Alfa 21.03.2019 10:58 #29911

Tak for det d'herrer, sikke en dejlig velkomst at få

Med hjælp fra Lars R. Nissen, er det lykkedes mig at indsætte billeder, i stedet for links, i det første indlæg. Jeg skal forsøge at få taget lidt flere billeder af bilen, når den er blevet vasket næste gang.

Peter Søndergaard skrev:
Hej Mikkel
Velkommen i flokken af alfister. Du må vænne dig til, at en masse mennesker (en del af dem med yderst rudimentært realkendskab til automobiler) vil ryste på hovedet og fortælle dig, at italienske biler i almindelighed og Alfaer i særdeleshed er dyre og lunefulde bekendtskaber, der vil give mange kvaler. Og det har de såmænd nok ret i...
Lidt ligesom med smukke kvinder. Men verden ville være tristere uden begge dele.
God fornøjelse med den fine Giulietta - og de kommende Alfaer.
Venlig hilsen
Peter

Jeg kender alle de gamle travere, og det tager jeg mig ikke af, har trods alt også ejet to Fiat'er. Kommentarerne om pålidelighed, kommer pudsigt nok oftest fra ejere af sjælløse tyske oliefyr, som er hyppige gæster hos deres lokale mekanikere.
2013 Giulietta 170MA Sportiva QV
Sidste redigering: 21.03.2019 10:59 af Mikkel Petersen.

Sv: Min første Alfa 22.03.2019 15:24 #29913

Velkommen til - fin bil - ja overholder du service på din bil, så svigter den dig ikke!
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.

159 Q4 berlina 3,2 JTS (2006)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Min første Alfa 24.03.2019 19:49 #29931

Hej Mikkel, og velkommen her.

Tillykke med jeres fine Giulitta, den skal i nok få masser af glæde af.
I næste uge, dukker det nye klubblad op i din postkasse, hvis Postnord, holder deres aftaler:whistle: .

Der vil du se en invitiation, til Alfa Romeo Træf, i Helsingør 15-16 Juni.
Der vil du opleve, masser af dejlige Alfister (Alfa-Tosser) som hygger sig.
Det er værd at opleve, er selv blevet taget fantastisk godt imod, da jeg var "ny"
Og ja, vi hilser da på hinanden i trafikken, og det giver masser af smil:P
Ham der fandt på det første hjul, var smart, mens ham der
opfandt de tre andre, var genial
Sidste redigering: 24.03.2019 19:56 af Esben Wolstrup.

Sv: Min første Alfa 25.03.2019 06:23 #29933

Hej Mikkel,

Velkommen til og tillykke med din nye bil. Har selv kørt Giulietta QV i over seks år og det er en dejlig bil - både til de daglige småture og til de lange familieture, har selv været både i Italien og på Færøerne med fire personer og fuld baggage. Den kører fantastisk, både på motorveje og snoede bjergveje - skal du passere Alperne skal du ikke snyde dig selv for Stelviopasset.

Se i øvrigt tråden om det Internationale Alfa Romeo Træf i Helsingør i juni og håber at se dig/jer der.

Lars
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark