Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: tct gearkasse

tct gearkasse 29.01.2020 17:01 #31102

Hej.
Vil høre om nogen har haft problemer med valg af gear når fartpiloten kører bilen. Min bil er godt nok en Rennegade diesel med dtc gear som jeg dog mener er den samme som Giuliettaen tct gear.Motoren er 1,6 diesel som jeg også mener er den samme som i Alfaer. Der er formodentlig software forskelle og det er det som jeg spørger ind til. Når fartpiloten er sat til og bilen skifter ned i gear ved feks. en rundkørsel og den kommer ud i 4. gear og fartpiloten resettes øges hastigheden til den forudstillede men bilen forbliver i 4. gear og i bedste fald skifter den op i 5. gear, hvor den så bliver indtil jeg udkobler fartpiloten og hvorefter gearkassen straks skifter op i 6. gear.Hvis jeg kører ned af en lang bakke med fartpiloten sat til feks. 90 km.skifter den af og til ned i 5. gear, hvor den så bliver indtil jeg udkobler fartpiloten og igen skifter den straks op i 6. gear. FCA har kigget på det og konstatere at sådan er bilen konstrueret og jeg bare må leve med det.Der er aldrig problemer når det er mig og speederen der kører bilen. Det er faktisk mest irriterende når den adaptive fartpilot er indkobling idet jeg jo då bare følger trafikken og hvis hastigheden falder så meget at den skifter ned så skifter heller den ikke op når trafikken foran øger hastigheden. Er det et FCA problem, eller kun Jeep.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark