Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Lås i bagklap

Lås i bagklap 05.11.2022 21:27 #33485

Hej i forummet

Min 120 Giulietta låser ikke bagklappen som den skal. Når døre låses med fjernbetjening eller manuelt med nøgle låser alt - undtagen bagklappen. Alt el virker ellers på bagklap; lygter, visker etc. Har andre haft samme udfald?

Venligst
Søren

Sv: Lås i bagklap 06.11.2022 08:37 #33486

Modellen har haft en historik med problemer med ledningsføringen fra bilens tag til bagklappen, hvor ledningerne grundet de gentagne bevægelser er blevet beskadiget og forbindelsen afbrudt. Der findes et reparationssæt - se shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giu...ics:::1_405_409.html - men man kan også skifte ledningerne selv - det skal nok være en mere fleksibel udgave.

Om det er det der er problemet kommer an på en prøve og du kunne eventuelt undersøge om selve låsen virker og problemet derfor sandsynligvis ligger i ledningsnettet, højre eller venstre side, eller om det er låsen der ikke virker.

Sv: Lås i bagklap 06.11.2022 17:06 #33487

Mange tak for svar Lars,
Havde nok en fornemmelse af at problemet kunne ligge i den klassiske problemstilling omkring ledningerne til bagklappen. Har bare ikke hørt nogen have problemet i forhold til låsesystemet. Jeg har i sommer fået skiftet Alfa Romeo badget på bagklappen (slidt) og dermed hele enheden med tilhørende ledninger så jeg foreslår værkstedet at se der først og dernæst undersøge om det kan være ledningsnettet.

Du foreslår at tjekke om selve låsen virker først - Hvordan gør jeg det?
I display'et i instrumentbordet iøvrigt, lyser markøren for at bagklappen simpelthen står åben! Hvilket den jo ikke gør. Kan det indikere om det er det ene eller andet problem?

Sv: Lås i bagklap 21.11.2022 12:21 #33497

Bare helt kort opfølgning; det var en knækket ledning i bagklappen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2021 Alfa Romeo Klub Danmark