Tillykke med din ”nye” Alfa og velkommen til Alfa Romeo-klubben.
Du er tilsyneladende lige nu ramt af, at Giulietta-folket har travlt med ferie, fodbold-EM, ”Touren” mv. Når de får mere tid, tror jeg, du hører nærmere.
Mit eget kendskab til Giulietta er begrænset, men om Apple Carplay kunne man evt. prøve at gå på fx youtube og søge på:
”installing apple carplay Alfa Romeo Giulietta”
Alternativt: ”alfaowner.com Giulietta Apple Carplay”
Servostyringen er ganske rigtigt elektronisk.
Sidespejlene bør efter min bedste overbevisning aldrig slå ud, bare ved at dørlåsen åbnes. Mekanismen med de indklappende sidespejle er – uanset bilmærke - jo netop lavet for at forbedre adgangen til bilen, når man fx parkerer i en garage eller i en P-bås, hvor pladsen til siden er trang. Derved kan spejlene jo være en hindring, når de ikke er klappet ind. Således er det jo også bedst, at chaufføren selv bestemmer, hvornår spejlene skal være inde eller ude.
I dag er der jo en strammermekanisme til multirem mv. og dermed bør der ikke komme lyde fra remmene. Men hvis fx batteriet er dårligt, giver det mere modstand ved at generatoren skal ”slide hårdere” for at lade op… Deraf større mulighed for lyde.
Du kunne evt. overveje at at sætte en lader til batteriet, en dags tid (følg hellere instruktionsbogens anvisninger)
En anden grund kunne være at aircon.-systemet trænger til genfyldning. Er problemet det samme, når du slår aircon fra inden du starter bilen ?