Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Tuning af Giulia

Sv: Tuning af Giulia 12.05.2020 13:34 #31473

Hej
Jeg har aldrig prøvet en Giulia Veloce, så jeg ved ikke om der føles nogen forskel
Jeg tænker at hvis vores Giulia Edizione 200 hk. Kommer op på 300 hk. (440 NM.) og samtidig vejer ca. 100 kg. mindre må det kunne mærkes
Med venlig alfa hilsen Søren

Nuværende biler
Giulia Edizione årg. 2019
Spider 916 årg. 1996
Exit biler
159 ti 2,4 210 hk. årg. 2009
156 t. Spark årg. 1999

Sv: Tuning af Giulia 12.05.2020 17:31 #31474

Jeg er ikke i tvivl om, at min Stelvio har 280 hk og mine oplevelser med flere Giulia Veloce er den samme.

Søren, et spændende projekt, som jeg glæder mig til at høre nærmere om.
Alfa Stelvio 280 Q4 First Edition, 2017 og Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Sidste redigering: 14.05.2020 21:58 af Ole Jørgensen.

Sv: Tuning af Giulia 13.05.2020 09:19 #31476

Med tanke på at min Edizione med 200hk sagtens kunne smide lidt med bagenden ud af en rundskørsel på trods af bagdæk der var 285 brede (originale Q-fælge), så tør jeg ikke tænkte på, hvordan den vil opføre sig med 300-320hk.

Gik selv med tanken om, at jeg ville have min fixet, når de 5 års garanti var udløbet.
Nuværende: Alfa Romeo 156 2,5 V6 + højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Tuning af Giulia 13.05.2020 09:51 #31477

Det handler ikke (kun) om dæk, men (også) om differentiale - hvis du sender 200hk til ét hjul uden synderligt grip/belastning, ja så går det op i røg. Det er derfor sportspakken indeholder et mekanisk Q2 differentiale, som begrænser forskellen i hastighed mellem baghjulene. Q har et elektronisk styret differentiale, men princippet er det samme.

Med et differentiale kan man drifte - uden spinner det mindst belastede hjul. Differentialet overfører kræfterne til asfalten, indtil begge hjul løber tør for grip - uden differentiale er det bare skønne, spildte kræfter.

Q4 fordeler så kræfterne mellem aksler i stedet for hjul, men ellers samme princip. Og så vejer Q4 kun 50kg ekstra, så det er mindre end forskellen på en fuld og tom tank ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Tuning af Giulia 13.05.2020 12:12 #31478

Med risiko for at trække alt det sjove ud af det her; turboen siges at være det (for) svage led til at lade en 200 hk gå op på 320 hk...men der må vel efterhånden være en del langtiderfaringer med den øvelse...?

PS Selv 200 hk er s... sjovt på en bane - er der nogen her som vil med en dag?
Venlige hilsner
Ole
Nuværende Alfa: Giulia Super, Benzina (2017)

Tidligere Alfa´er: 156 JTS 2,0 Berlina (2002), 156 JTS, 2,0 RST Berlina (2003), 156 JTS, SW 2,0 RST (2003), 159 Tbi Berlina (2009)

Sv: Tuning af Giulia 13.05.2020 15:02 #31483

Hej
Nu er jeg ikke specialist
Ham jeg har bestilt tid ved nævnte selv turboen, det var noget med nogle af de bevægelige dele Inde i turboen
Han bruger mellem 1-3 timer på finjustering, da det hele skal spille og kan bruges bagefter uden nedbrud, som han fortalte mig telefonisk
Jeg mener at deres omdømme er ok, hvis jeg kommer i tvivl kan jeg vel nøjes med ca. 270 hk. eller hvad ???
Nogen der har erfaring ??

P.S Det er scantune der har fået opgaven
Med venlig alfa hilsen Søren

Nuværende biler
Giulia Edizione årg. 2019
Spider 916 årg. 1996
Exit biler
159 ti 2,4 210 hk. årg. 2009
156 t. Spark årg. 1999
Sidste redigering: 13.05.2020 15:31 af Søren Grøndberg.
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark