Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia - hvordan kører den så?

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 29.06.2019 21:16 #30286

Selv efter at have kørt 80.000 km over 2,5 år i min Giulia bliver jeg positivt overrasket over mine medtrafikanter - senest lidt syd for Vejle i går, hvor en Peugeot-fører med fagter og et stort smil gjorde et stort nummer ud af at indikere at han synes min bil var alle tiders

Det samme skete ved vasketunnelen i dag, hvor en AUDI-fører var helt forgabt i Giulia'en

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 04.07.2019 10:58 #30295

Ole Steen Rasmussen skrev:
Det korte svar på det oprindelige spørgsmål i tråden, er: Fantastisk!

På gade, vej og Autobahn, har jeg ikke oplevet en skarpere sedan.
I går tilbragte jeg så for første gang hele dagen på en bane, med Trackdayklubben - og her skuffede den absolut heller ikke

Faktisk kom adskillelige af de erfarne kørere hen og komplimenterede designet, men især de køreegenskaber de så tydeligt kunne se i svingene.

Jeg fik megen ros for mine køreevner, men måtte hver gang sige, at det IKKE var min men bilens skyld. Jeg er på ingen måde en fantastisk chauffør - men bilen er i total balance hele tiden - også selv om jeg gav den fuld skrue i svingene (det tappede ret meget af årets dækbudget ).
De andre stærkere og race-forberedte biler, f.eks. BMW M2 Competition (410 hk), Subaru Imprezza (280 hk) og Corvette (vist nok 350 hk) var hurtigere på langsiden, men trods mine kun 200 hk og gadedæk, kunne jeg hente dem i svingene.

En understregning af bilens uovertrufne evner kom, da jeg havde en af instruktørerne (professionel racerkører). Han kom mindst 10 gange under turen, med små udbrud om hvor godt den kørte ...så jo den kørere godt.

Det lyder helt fantastisk. Hvilken bane var du på? Har du evt. lidt billeder og kunne du overtales til at skrive et par linjer til Alfa Nyt?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 05.07.2019 23:21 #30307

@Mikkel - PM sendt
Venlige hilsner
Ole
Nuværende Alfa: Giulia Super, Benzina (2017)

Tidligere Alfa´er: 156 JTS 2,0 Berlina (2002), 156 JTS, 2,0 RST Berlina (2003), 156 JTS, SW 2,0 RST (2003), 159 Tbi Berlina (2009)
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark