Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Veloce eller Super Edizione?

Veloce eller Super Edizione? 04.03.2018 15:21 #27764

Halløj folkens,

Jeg er i et luksus dilemma - jeg er i tvivl om hvilken udstyrsmodel jeg skal vælge.

Skal jeg gå med Veloce - 280kh, Q4, udstyr mm? Eller skal jeg køre Super Edizione og masser af udstyr? Jeg er helt med på at der er pris forskel på de to, men mit spørgsmål er om det er pengene værd at holde på en Veloce?

Hvad er erfaringerne derude - er Veloce ejerne gladere alfister end de mere jordnære Super Edizione folk?
Tidl.
Alfa Romeo 156 2,0

Sv: Veloce eller Super Edizione? 04.03.2018 18:19 #27765

Carsten Nyboe skrev:
... er Veloce ejerne gladere alfister end de mere jordnære Super Edizione folk?

Det tror jeg ikke - deres lommer er mere tomme.

Nu kører jeg godt nok diesel, men jeg har prøvet begge to. Hvis pengene ikke betyder noget, vil jeg vælge Veloce'en p.g.a. merydelse på 80 hk, sportssæder, strammere undervogn og lidt mere sport i designet og måske kan du også få fordel af Q4. Ellers vil jeg nok vælge 200 hk Super Edizione med splitbagsæde, gearpaddles, vinter- og sædepakke etc. Og selvfølgelig 19" sommerfælge til dem begge to.

Begge biler har en super balance, direkt styrestøj og kører fantastisk. 200 hk burde være tilstrækkelig for de fleste, men mere vil have mere.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Sidste redigering: 04.03.2018 18:21 af Ole Jørgensen.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 04.03.2018 18:42 #27767

Hej Carsten

Jeg har selv valgt en Veloce Edizione og det som gjorde udslaget er den fede Veloce kabine - den kan ikke tilkøbes en Super udgave.
Jeg vil varmt anbefale Veloce´en, alene på grund af den fede kabine, 80hk ekstra er også sjovt, men i mit tilfælde vil det ikke være udslagsgivende.
Prøv at apterer en Super som en Veloce og du vil opdage, at du giver en forholdsvis lille ekstra pris for 80hk, firehjulstræk og sportskabine.
Veloce Edizione har en anden aptering end Super Edizione, spørg forhandleren om forskellen - Held og lykke med det videre forløb
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)

Tidligere italienske
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Veloce eller Super Edizione? 05.03.2018 09:29 #27769

Det er værd at huske på at 2.0 TBI er teknisk identisk i 200 hhv 280hk versionerne, dvs. det er alene et spørgsmål om turbotryk. De 200hk-modeller jeg har set på rullefelt yder omkring 220hk - og begge kan tunes til 320hk: www.autolusso.co.uk/giulia.html

Hvis man nøjes med RWD er et differentialespærre et must - selv den 'lille' 200hk slår nemt med halen på våd vej - og i den virkelige verden, væk fra Bilkas snedækkede parkeringsplads, er det kun sjovt når man har ESP til at redde ens røv

AWD vejer beskedne 70kg mere, som inkluderer differentiale bag samt træk på forhjulene efter behov. Det lyder i mine ører som en god idé, når man bor i et land hvor vejene er våde 300 dage om året. Man kan stadig købe en FIAT eller to for det en Veloce koster ekstra, men vi er heldigvis hinsides al fornuft allerede
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Veloce eller Super Edizione? 05.03.2018 10:28 #27770

Mikkel Lund skrev:
selv den 'lille' 200hk slår nemt med halen på våd vej

Det er ikke det, jeg oplever med min 180 hk diesel, men måske den er sat op på anden vis end benzineren. Det er min oplevelse, at Giulia'en har et godt grip, den slår lidt med bagenden i snevejr som idag, men bliver desværre alt for tidligt reguleret af ESP'en. Jeg er overrasket over hvor effektiv baghjulstrækket (læs grip) er sammenlignet med forhjulstrækket på mine gamle Giulietta QV'er.

Mikkel Lund skrev:
AWD vejer beskedne 70kg mere

Jeg ved ikke om der forskel på vægt mellem diesel og benzin, men på diesel er forskellen 90 kg og det er så i min verden en stor forskel og det kan mærkes, når man ønsker at køre sportsligt.

Inden jeg valgte min Giulia med diesel, kiggede jeg også meget på begge benziner og kom også frem til samme konklusion som Jeppe, at prisforskellen dengang mellem dem ikke var stor, når jeg havde valgt mit ekstraudstyr. Dengang ville jeg gerne have Q4, da jeg kører med CV og flere gange om året er i bjergene, men nu efter to uger med frost og sne er Q4 ikke mere et issue for mig.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Sidste redigering: 05.03.2018 14:41 af Ole Jørgensen.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 05.03.2018 22:34 #27777

Tak for de mange og gode svar og erfaringer I er kommet med.
Jeg vil vildt gerne have Lusso pakken til bilen, da specielt den læderbeklædte kabine ser fed ud. Med syninger på instrument bord mm.
Men Jeres erfaringer med Q4 på Veloce gør bestemt indtryk.
Endnu engang tak for Jeres tid.
Tidl.
Alfa Romeo 156 2,0
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark