Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Veloce eller Super Edizione?

Sv: Veloce eller Super Edizione? 08.03.2018 13:01 #27799

Kører Veloce, så er selvfølgelig farvet, men for at gentage nogle af pointerne fra tidligere i tråden:

Hvis du udstyrer en Super så den har meget af standardudstyret fra Veloce, så betaler du en relativt lav pris for Q4 og 80HK. Det blev udslagsgivende for mig.

Dertil kommer at sæderne i Veloce er sublime, mens de i Super (med og uden Lusso læder) mangler en del støtte efter min mening.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 21.03.2018 10:07 #27944

Nu har jeg prøvet både Super og Veloce i benzin, og jeg har lidt svært ved at forstå Alfas tilgang her.

Super var for mig væsentlig mere velkørende og agil end Veloce. De 100kg ekstra i Velocen synes jeg mærkes meget tydeligt og den føles også som en "højere" bil at køre. Q4 virker gnidningsløst, men giver bare ikke samme "rene" fornemmelse som rent baghjulstræk (nok en smagssag). Motoren er ret fantastisk dog, og de 80hk ekstra ville jeg nok ikke undvære. Kabine og øvrigt bling er også lækkert.

Men hvorfor ikke tilbyde en Veloce uden Q4. Spar 100kg både på vægt og pris, og tilfredsstille de mange som rigtig gerne vil have rent baghjultræk? Og slip for at folk selv begynde at lægge Veloce program i en Super, med de udfordringer det medfører med garanti osv.
Sidste redigering: 21.03.2018 10:08 af Peter Meldgaard Jacobsen.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 21.03.2018 10:36 #27945

Veloce = Q4 er noget den danske importør har fundet på; i UK kan man godt få Veloce med RWD + man kan få differentialespærre til RWD så de mange kræfter ryger i asfalten og ikke går op i røg.

Andre mærker tilbyder chiptuning med fabriksgaranti - det kunne man jo håbe blev tilfældet for Alfa også - men ellers ville jeg nu ikke være nervøs ved det ..

Jeg har kun prøvet Super og synes den var høj, men også Alfa har jo altid været komfortoptimerede fra fabrikken - så sænket undervogn og sportsudstødning skal der jo til .. business as usual 8-)
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Veloce eller Super Edizione? 21.03.2018 10:52 #27947

Mikkel Lund skrev:
Veloce = Q4 er noget den danske importør har fundet på; i UK kan man godt få Veloce med RWD

Ikke korrekt, det er nærmere undtagelsen, at der er baghjulstræk. Tyskland, Frankrig, Italien og Østrig tilbyder kun Q4, mens UK og Irland kun tilbyder Q2. Se her www.alfaromeo.com/car-configurator-hub (jeg har ikke tjekket alle lande)

Men jeg er fuldstændig enig med dig i, at man bør tilbyde en Q2, så den bliver lettere og gerne billigere.

Vi må håbe, at importøren "lytter" med, så de kan se, at mange Alfister ønsker Q2.
Alfa Giulia Super 2,2 diesel, 2017
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Sidste redigering: 21.03.2018 12:41 af Ole Jørgensen.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 21.03.2018 11:35 #27948

Udstyr en Super til Veloce niveau - afvent udløb af garanti - send bilen ind til en tuner - kør ud fra tuner med 300-320hk på baghjulene
Nuværende: Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt køretøj af Sydkoreansk afstamning
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 2,5 med lidt ekstra samt en riskoger og en tjekke.

Sv: Veloce eller Super Edizione? 21.03.2018 11:45 #27949

Ja, det er jo en kendt mulighed, men du kan bare ikke få kabine og kofangere og diverse trim som på Veloce. Og bremser skal opgraderes og så stikker prisen afsted og man skal køre rundt 2 år med "kun" 200hk.

Med alle de krumspring folk gør for at komme til den "rigtige" bil, burde Alfa indse behovet og tilbyde den. Man burde ikke være tvangsindlagt til dyrt og tungt ekstraudstyr som Q4. Lad nu Audi folkene om det Jeg kan sagtens nøjes med Q2!
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark