Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Forsikring Guilia

Forsikring Guilia 27.05.2019 12:49 #30165

Hej
Hvad giver i for forsikring på jeres Guilia?
Har købt en Veloce, og har fået krav om satalit overvågning i Topdk.
Syntes der er lidt drastisk, for næsten en alm. bil:unsure:

Sv: Forsikring Guilia 27.05.2019 13:51 #30166

Fik det samme krav fra Danske forsikring inden jeg købte min Giulietta Veloce.

De var ikke til at handle med, så jeg fandt et andet selskab der var mere imødekommen (Lokal forsikring). Det andet selskab havde ikke noget krav om satellitovervågning, samtidig var de billigere og med samme eller bedre dækning på alle forsikringer.

Så prøv at ringe lidt rundt til de forskellige selskaber.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT

Sv: Forsikring Guilia 27.05.2019 15:02 #30167

Ja, lige netop. Man vil være en ret elendig jurist, hvis man ikke anbefaler at indhente en række forskellige tilbud, hver gang, man skal indgå en vigtig eller længerevarende aftale, og derefter at sammenligne betingelserne meget nøje, – fx forsikring.

Top Forsikring har overfor mig - både som privat bilist og i de fleste andre sammenhænge - altid levet op til deres navn ved netop at ligge klart i toppen af de absolut højeste præmier. Desuden har Top for biler, der afviger den mindste smule fra standarden (Toyota/Skoda) oftest haft en række krav om andre direkte (Alfa-) fjendtlige ekstra-foranstaltninger.

Kender ikke dit kørselsbehov, men i flg. www.forsikringsguiden.dk
ser det umiddelbart ud til at være FDM, der for mig tilbyder det klart billigste tilbud. For en
”Alfa Romeo Giulia 2019 2,0 2,0 Turbo Veloce TI Q4 280HK 8g Aut”:
ved kørselsbehov 15.000 km og selvrisiko på kr. 5.833 ligger forsikringspræmien hos FDM på kr. 4.021 + kr. 660 for det billigste FDM-abonnement (!)
mod kr. 12-13.000 (++) hos fx Tryg, GF og Codan. (Top ligger sidst her, men oplyser reelt slet ingen (brugbar) pris)

Man skal selv nærstudere de konkrete betingelser, men FDM Forsikring blev faktisk kåret ”bedst i test, 2018” af ”Forbrugerrådet Tænk”.
Sidste redigering: 27.05.2019 15:12 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: Forsikring Guilia 27.05.2019 20:16 #30168

Takker for svar, er medlem af fdm, så tager kontakt til dem
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark