Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 02.07.2020 07:09 #31658

Forstår godt hvis du ikke har mod på selv at gøre det. Jacob fra Djarlo forslog præcis det samme til mig da jeg efterlyste paddle shift i en Veloce, men jeg har prøvet at opgradere min forrige bil, en Giulietta, fra Uconnect 5 uden navi til en 6,5 med navi. Det blev mere besværligt og med større omkostninger end først antaget, men jeg kom dog i mål med det. Det kræver helt sikkert lidt teknisk snilde at kaste sig ud i disse opgraderinger og flittigt brug af diverse fora for at se andres erfaringer med det.
Alfa Romeo Stelvio Q4 280 B-Tech
Tidligere biler:
- Alfa Romeo Giulietta Veloce 240 TCT
- Alfa Romeo Mito QV 170 TCT
- Alfa Romeo Giulietta 140 JTD
- Alfa Romeo 159 210 TI
- Alfa Romeo 156 GTA
Derudover en del Fiat'er, mest interessante Coupé 20V Turbo.

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 02.07.2020 21:41 #31662

Hej Søren,
Ja, det også Jacob (Andersen) fra Djarlo, Nærum, som oplyste mig at det er muligt at låse op for eftermonterede paddles. Din video viser også rigtigheden i det, men nu handler det så blot om at finde én der kan klare det. Jeg må lede videre, da jeg ikke kan undvære paddles.


Jeg har haft paddles på min (leasede) Giulia Veloce, og har stor glæde af dem, når man skal gøre sig klar til en hurtig overhaling, indfletning på motorvej og lignende, hvor det handler om at være i det rigtige gear, når pedalen trykkes i bund. Det dur jo ikke at ligge i 8'ende gear ved en overhaling, og så skal gearkassen sekventielt geare ned til 3'die gear før den for alvor trækker.

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 03.07.2020 07:06 #31663

Du har fuldstændigt ret, Karsten. Sådan brugte jeg det også i min Giulietta for at være sikker på, at den ikke fandt på at geare op midt i en overhaling, når man havde brug for omdrejninger. Jeg har ikke den store erfaring med ZF 8-trins i Stelvio endnu, har kun kørt 300 km, men som du beskriver det kan der være samme issue med den, så er paddles et must
Alfa Romeo Stelvio Q4 280 B-Tech
Tidligere biler:
- Alfa Romeo Giulietta Veloce 240 TCT
- Alfa Romeo Mito QV 170 TCT
- Alfa Romeo Giulietta 140 JTD
- Alfa Romeo 159 210 TI
- Alfa Romeo 156 GTA
Derudover en del Fiat'er, mest interessante Coupé 20V Turbo.

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 03.07.2020 07:20 #31664

Jeg synes at min Stelvio bliver i det lavere gear så længe det giver mening når den står i Dynamic mode. Den bliver endda ofte i gearet et par sekunder efter at jeg har lettet på gassen, nogle gange længere end hvad der virker logisk.

Er der nogen der har konkrete erfaringer med uønsket opgearing under kraftig acceleration? Jeg har aldrig selv oplevet det, har haft bilen et år/38.000 km.
Alfa Romeo Stelvio 2,2D 190 Edizione
Tidligere biler:
MINI Cooper SD, årg. 2015; MINI Cooper D Countryman, årg. 2011; VW Beelte 1,6 Cabriolet, årg. 2006; VW Golf III 1,8 Cabriolet, årg. 1994; Renault Laguna 2,0, årg. 1996; Ford Mondeo 1,8, årg. 1993; Mazda 323f GT 1,8, årg. 1990; Ford Escort RS Turbo, årg. 1986; Ford Escort 1,3, årg. 1985; Ford Cortina 1,6 , årg. 1971

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 03.07.2020 20:36 #31667

Kickdown er langt henad vejen tilstrækkeligt. Men indimellem mangler jeg den sikre beslutning, nu og her.

PS. Og gearstangen virker unaturlig i den sammenhæng...
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 04.07.2020 08:03 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia 17.04.2021 23:44 #32425

Så fandt jeg et firma som kunne åbne op for eftermonterede gear shifting paddles (2020 model) på min Giulia. Det er Lars Thidemann's firma High Performance Garage (hpgarage.dk) i Ølstykke/Værebro, som klarede den lille opgave på mindre end en time.

Lars virker som en super reel fyr, der virkelig ved hvad han laver, så jeg fik ved samme lejlighed også monteret DNA-knappen fra en Quadrifoglia, så jeg nu kan sætte bilen i "race mode", dvs den slår ESP, antispin mm fra, så man kan køre sidelæns og lave hjulspin hvis man vil/tør

Bilen får dog ikke flere heste af det, men det kan han også klare, hvis der er nogen som ønsker det.
Sidste redigering: 17.04.2021 23:45 af Karsten Rørbo. Begrundelse: Stavefejl
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark