Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Kølevand ekspansionsbeholdere

Sv: Kølevand ekspansionsbeholdere 05.10.2020 16:07 #31929

Tror også at en mavetung Tesla vil have sine problemer i hårnålesvingene på Stelvio-passet - en tur man bør unde sig selv mindste én gang.

Sv: Kølevand ekspansionsbeholdere 05.10.2020 17:40 #31930

Lars Gotved Jacobsen skrev:
Det er fordi at Giulia har to kølevandssystemer, ét lavtemperatur og et højtemperatur.

Højtemperatursystemet - beholderen forrest i venstre side - servicerer turboladeren. Her har der været problemer med tætninger ved turboladeren, med tab af kølevæske til følge (i hvert fald på benzinmodellen). Disse tætninger er blevet skiftet uden beregning - to gange på min Giulia Super 200 HK benzin.

Ok, er der så en varmeveksler imellem de to systemer?
Jeg formoder at der stadig kun er en vandpumpe

Sv: Kølevand ekspansionsbeholdere 06.10.2020 11:39 #31932

Det ser faktisk ud til at Tesla 3´eren kan gøre det hurtigere, mavetung eller ej - den er i hvertfald hurtigere på banen....men hvis du spørger mig, så er den ALT for grim til Stelvio passet...eller enhver anden vej
Lars Gotved Jacobsen skrev:
Tror også at en mavetung Tesla vil have sine problemer i hårnålesvingene på Stelvio-passet - en tur man bør unde sig selv mindste én gang.
Venlige hilsner
Ole
Nuværende Alfa: Giulia Super, Benzina (2017)

Tidligere Alfa´er: 156 JTS 2,0 Berlina (2002), 156 JTS, 2,0 RST Berlina (2003), 156 JTS, SW 2,0 RST (2003), 159 Tbi Berlina (2009)

Sv: Kølevand ekspansionsbeholdere 06.10.2020 16:08 #31934

Det er to separate systemer:
- Hoved- eller lavtemperatursystemet, med ekspansionsbeholderen bagerst i højre side i motorrummet og pumpen under ekspansionsbeholderen til højtemperatursystemet forrest i venstre side, indeholder på min model 8,6 liter og køler selve motoren (og leverer varme til ventilationsanlægget - hvor jeg også har monteret et Webasto-fyr, der sidder under venstre forlygte)
- Sekundær- eller højtemperatursystemet, med ekspansionsbeholderen forrest i venstre side og pumpen under indsugningsfilteret i højre side, indeholder på min model 4,3 liter og køler turboladeren og intercooleren.

Sv: Kølevand ekspansionsbeholdere 14.10.2020 17:19 #31961

Det må være det samme på dieselmodeller, idet der også er 2 systemer? - men det lyder umiddelbart mærkeligt at kølevæskepumperne sidder modsat monteret som du beskriver
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark