Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 15.10.2021 09:01 #32898

Tænker også at du må have fat i de originale papirer og se, hvad der står deri.
Som Mikkel siger, så kan man også få Veloce i udlandet, som har andre konfigurationer end i DK.
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 15.10.2021 09:10 #32899

Nummerplade eller stelnummer, så kan det opklares med det samme.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT
Fiat Punto Evo 1.4 16V Multiair 105hk

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 15.10.2021 09:42 #32900

Hej
Tak for jeres input.
Målingen af min Veloce blev gjort med en accelerationsmåler, og viste ca 227 Hk.
Jeg har nu været på rullefelt hos WD Tuning i Haderslev, hvor resultatet i Dynamic mode er 272,7 Hk / 397,6 Nm.
I A-mode har den 234,0 Hk / 294,6 Nm.
Så jeg undskylder ulejligheden, og er nu helt glad igen.
Den kører fantastisk, med en fed brianlyd fra Ragazzon sportsudstødningssystemet
Kunne være rart hvis brianlyden kunne fravælges f. eks i A-Mode.
Alfa-hilsen
Poul

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 15.10.2021 13:37 #32901

Så skal du ud og have en udstødning ved ventil (exhaust valve)
Ved ikke om Ragazzon har den udgave.

Og nu har jeg jo set din bil flere gange. Kan bare ikke huske, hvordan udstødningen ser ud bagtil.
Men når den har denne ventil, så hvis man har 1 udgang i hver side, så er der ved lukket ventil, kun udgang via det ene rør. Og ved åben ventil så kommer der ud af begge (men primært det der larmer).
Det gør så også at ved kold motor, så kommer der kun damp ud af den ene side og "den gode lyd" ligeså.
Der er det lidt smartere ved 2 rør i hver side, som Q'eren.
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 15.10.2021 13:53 #32902

Tak for dit input, Michael.
Min har 2 rør, et i hver side. Diameteren er 76 mm mod 66 mm i den originale.
Et udstødningssystem med 4 rør, som du beskriver synes jeg er en smart konstruktion, og fedt med 4 rør som QV'en.
I øvrigt er min motorydelse jo målt på hjulene, det der opgives, 280, Hk er vel selve motorydelsen, så vel ok at der 'kun' måles 272 Hk på rullefelt (4-hjuls rullefelt)

Sv: Giulia Veloce Q4 2,0 952 Motorydelse 18.10.2021 09:17 #32909

Michael Hertz Jacobsen skrev:
Så skal du ud og have en udstødning ved ventil (exhaust valve)
Ved ikke om Ragazzon har den udgave.

Og nu har jeg jo set din bil flere gange. Kan bare ikke huske, hvordan udstødningen ser ud bagtil.
Men når den har denne ventil, så hvis man har 1 udgang i hver side, så er der ved lukket ventil, kun udgang via det ene rør. Og ved åben ventil så kommer der ud af begge (men primært det der larmer).
Det gør så også at ved kold motor, så kommer der kun damp ud af den ene side og "den gode lyd" ligeså.
Der er det lidt smartere ved 2 rør i hver side, som Q'eren.


Giulia udstødninger med ventil byypasser normalt bare catbacken. Der vil være udgang i begge sider med eller uden ventil.
Det er kun som du selv skriver QV'eren som har dedikederede rør.

En ragazzon udstødning med ventil er urimelig dyr. Sidst jeg kiggede på en kostede den omkring 18.000kr.

Jeg bruger selv personligt den her udstødning: www.fiammenghiitalia.com/en/prodotto/spo...with-bypass-valve-2/
Tid til at oprette siden: 0.13 sekunder

Banner

© 2008-2021 Alfa Romeo Klub Danmark