Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan adskilles midterkonsollen?

Hvordan adskilles midterkonsollen? 14.10.2023 19:36 #33944

Jeg har fået en iPhone 15 Pro, som kræver mere strøm for at oplade, end USB stikket i midterkonsollen kan levere.

Hvordan adskiller man midterkonsollen for at komme ind til USB-stikket?

GiuliaFrontUSBPort.png

Der må være en mulighed for at skifte USB-dimsen til en der kan levere nogle flere ampere...

Sv: Hvordan adskilles midterkonsollen? 15.10.2023 10:40 #33945

Hvis din telefon bruger mere strøm en USB stikket kan levere så er det telefonen der har et problem.
En USB klient må ikke bruge mere en 500mA uden at der forhandles en større strøm
Og hvis klienten ikke får svar på forhandlingen så må den kun bruge 500mA.

Og jeg ved ikke hvordan center konsollen skilles ad

Sv: Hvordan adskilles midterkonsollen? 15.10.2023 18:25 #33947

Henrik Leegaard skrev:
Hvis din telefon bruger mere strøm en USB stikket kan levere så er det telefonen der har et problem.
En USB klient må ikke bruge mere en 500mA uden at der forhandles en større strøm
Og hvis klienten ikke får svar på forhandlingen så må den kun bruge 500mA.

Og jeg ved ikke hvordan center konsollen skilles ad

Jeg tror Apple har styr på hvordan deres iPhones opfører sig på USB. Så jeg tror ikke det er der problemet ligger.

Jeg tror problemet er, at der ikke kan forhandles en høj nok strøm, og så lader den bare ikke. Den kræver jo 20W.

For at nå derop kræver det, ifølge denne side:
manhattanproducts.eu/pages/usb-c-pd-char...ing-you-need-to-know

... at bilen kan levere 12V/3A eller 9V/3A.

Men jeg kan ikke finde specifikationer på hvad Alfa Romeo har udstyret bilen med.

Sv: Hvordan adskilles midterkonsollen? 16.10.2023 17:01 #33949

Nu har jeg under mit ansættelse i et større firma været med til at definere USB Type-C standarden (Og ældre USB standarder)

Alle USB devices skal kunne lade på 5V/500mA
En USB-C source vil altid starte på 5V og kunne give mindst 500mA det er så enheden der skal lades der begrænser strømmen så USB source ikke kollapser.

Hvis enheden har et stort batteri så vil det selvfølgelig tage lang tid at lade helt op men enheden vil altid starte med at lade.

Hvis din Apple mobil ikke lader på en hvilken som helst USB source så er det Apple du skal have fast i for at få en forklaring.
De har sandsynligvis lavet nogle begrænsninger så Apple mobil ejere er nødt til at købe Apple udstyr. De har altid modarbejdet USB Org selvom de selv er medlem af organisationen

Sv: Hvordan adskilles midterkonsollen? 17.10.2023 21:56 #33952

Du har ret i, at Apple ikke har været meget for at være med på at implementere standarder for laderee, kun at deltage i arbejdet. Men nu er de kommet med på USB-C, så får vi se om det bliver bedre med tid...

Sv: Hvordan adskilles midterkonsollen? 18.10.2023 10:21 #33954

Der er åbenbart mange der har problemer med at oplade iPhone 15 Pro:
discussions.apple.com/thread/255146503

Det ser ud til at have noget at gøre med, at iPhone 15 Pro kan oplade andre devices (såsom Apple AirPods), og at der så går et eller andet galt når man forsøger at oplade med USB-C.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark