Det kommer an på...
Som udgangspunkt skal du holde dig til de hjuldimensioner og par (dæk og fælg), som AR foreskriver. Der er grund til, at de foreskriver, som de gør
Har du ikke brug for det bedre greb i sving, vedhæftning under acceleration (på tør vej) og mindre dækkrængning, som de bredere bagdæk med lavere dæksidehøjde -- alt andet lige -- giver?
Vil du hellere have den lavere rullemodstand, som det smalle bagdæk -- alt andet lige -- giver? Og her med mindre evne til at optage små buler og revner på vejen pga den lavere dæksidehøjde? (Jeg er selv gået lidt uden for specs på min 166 med helårsdæk og til langfart mere end småvejs- og banekørsel; det er mit eget valg til min specifikke situation).
Som Allan nævner, bør du også søge svar på Giulia-fora; derinde er der større chance for at finde andre med lignende overvejelser samt samme kærselsmønstre og prioriteringer
Du kan iøvrigt sammenligne forskellige hjulstørrelser og få en ide om, hvad det medfører rent fysisk for dine hjul og hjlulkasser her, hvor jeg har indsat de to hjulstørrelser, du har talt om:
www.wheel-size.com/calc/?wheel1=225-45-1...;wcl=30mm&sr=0mm