Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Meget mere Stelvio

Sv: Meget mere Stelvio 27.02.2017 17:12 #25194

Der er dælme ikke mange firmaer, som tilbyder original chiptuning her i DK.
Er der andre end Volvo og hedengangne Saab?

Hvorom alting er så ville jeg være ked af at chippe min nye Alfa før garantien er udløbet... (hvor længe den så end er)
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.

Sv: Meget mere Stelvio 03.03.2017 18:47 #25218

Mikkel Lund skrev:
Jeg er ikke ubetinget imponeret af TCT/DSG/PDK

Men man kan godt leve med TCT og det virker bedst, når man går til stålet, det smager lidt af ræs.

F-PACE, Macan og Stelvio er de første SUV'er, der har vækket min interesse for den klasse.
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 03.03.2017 18:54 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Meget mere Stelvio 05.03.2017 18:18 #25241

Ole Jørgensen skrev:


På min vej sydpå i dag var jeg lige forbi AT Biler i Vejle, for i silende regn med tuden i udstillingsruden at beundre deres røde Giulia Veloce og deres hvide Giulia Q. Jeg tør ikke prøve Veloce'en, for så bliver jeg nok grebet og drømmer endnu mere om at eje en.

Jeg kørte lidt tidligere fra arbejde i torsdags, så jeg kunne nå 10 minutter hos AT Biler i Vejle inden de lukkede.
Jeg er virkelig imponeret over kabinen i en Veloce, den virker meget intens og lækker . Efter prøvesidningen satte jeg mig i en standard Giulia, som pludselig virkede ordinær, hvilket jo ikke er tilfældet, men det underbygger bare, at Veloce-kabinen er sat helt rigtigt sammen
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)



Tidligere italienske
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Meget mere Stelvio 16.03.2017 01:04 #25379

Efter en irriterende dag kan jo man passende hæve humøret ved at søge sig lidt mere info. om de nye modeller - her Stelvio :

En brite fra et medie, der kalder sig ”Super cars of London”, og som tydeligvis aldrig har kørt i sne før,
plus en ”nørdet” fyr, der vist indledningsvis mest går op i antallet af USB udtag (!), har prøvet en Stelvio på snedækkede veje i San Moritz i de Schweiziske alper.
Begge to roser da også Stelvio op til skyerne over Alpepasset - og ikke kun pga. dens åbenlyst fremragende vinteregenskaber:






Det lykkes endog heller ikke tyskerne i mediet; ”Automann-TV” at finde noget at udsætte på Stelvio – bortset fra at der vist mumles noget om en lidt gammeldags grafik på skærmen.

Kommentatoren bemærker, at det ikke er almindeligt med så høj kvalitet og følelsen af solidt "byggeri" i interiøret for bil, der ikke kommer fra et tysk ”premium-brand”...
Hvis min "krigsskadede" hørelse ikke snyder mig, indrømmer han faktisk også - på tysk, - at der ikke vil være noget tilbageskridt i følelsen af kvalitet og materialevalg, såfremt man skifter lige fra en 3-serie:



…og en skreven rapport fra IVO, som særligt vil glæde diesel-folket:

www.evo.co.uk/alfa-romeo/stelvio/18920/n...-as-good-as-we-hoped

AUTOCARs test kan ses her :
www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/...uper-awd-2017-review

Fabrikken for Giulia og Stelvio (+ Giulietta) er placeret i Cassino (mest kendt for WW2-slaget om Monte Cassino) – er trods navnet, bestemt ikke ”Grande Cassino”, men derimod ses udpræget brug af computerstyret præcisionsværktøj – og meget seriøst udseende personel, klædt i smart, men klinisk hvidt, med lidt rødt på skuldrene + Alfa-badge i nakken:

Sidste redigering: 16.03.2017 01:14 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: Meget mere Stelvio 16.03.2017 07:59 #25380

Hvis man er mere til kvalificeret input, så er her the real deal med Davide Cironi:
youtu.be/TW988uDYNGI

Han er udtalt modstander af SUV'er, diesel og manuelt gear (en mand efter mit hjerte), men må alligevel overgive sig til Stevio - og det endda ret betingelsesløst ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Meget mere Stelvio 07.04.2017 17:02 #25607

Har modtaget en mail om Danmarks premiere på Stelvio d. 23/4.
Klubben har vel ikke modtaget noget om, at der er forpremiere for os Alfister inden?




ALFA ROMEO'S FØRSTE SUV ER HER!
Mød Stelvio hos forhandlerne til premieren 23. april.


KÆRE MICHAEL

Alfa Romeo har formået at ændre den måde, vi kører og påskønner vores biler på: unikke mesterværker inden for design og teknologi, der fortsat vækker beundring. Nu har vi nået endnu et milepæl i vores mere end 100-årige historie med Alfa Romeo's første SUV. Sportslig elegance indkapslet i en unik og eksklusiv stil. Harmoniske former og rummelighed kombineret med Alfa Romeos mekaniske og tekniske kunnen. Det er essensen af Stelvio.

Nu er tiden kommet til at præsentere Stelvio til Danmarkspremieren den 23. april, hvor den kan opleves og tages med ud på en prøvetur.

Du kan læse mere om Stelvio på vores hjemmeside alfaromeo.dk

Vi glæder os til at se dig.
Nuværende: Højbenet kinesisk svensker
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0, Alfa Romeo Giulia Edizione, Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt 2 riskogere og en tjekke.
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark