Hvor gammel er bilen ? Er den fortsat omfattet af garantien? Hvis ikke, ville jeg starte med at kikke på, om kontakten på nøglen kunne sidde fast ?
I hvert fald i USA tilbagekaldte de dog de første modeller af Stelvio pga. en utæthed:
”Specifically, Alfa says these vehicles may experience sealing deficiencies in the A-pillar sheet metal joint and where plenum sheet metal meets the HVAC box, which puts the body control module at corrosion risk. The corrosion may trigger several warning lights, and cause the loss of windshield wiper function, exterior lighting, and horn, along with inadvertent turn signal activation.
Other Stelvios may experience a similar deficiency in sealing in the rear liftgate applique and tail lamp assembly. If water gets to the wiring connectors in the rear liftgate wiring harness or the liftgate-opening switches it can cause unintended opening of the rear hatch at low speeds.”
Citat slut - Se videre:
carbuzz.com/news/the-alfa-romeo-stelvio-has-sprung-a-leak
Har således hørt om, at såfremt forbindelsen til håndtaget/ kontakten, der lukker bagklappen, af en eller anden grund er blevet våd – eller måske direkte rusten eller defekt, så kan bagklappen på de første modeller af Stelvio åbne uønsket. Forbindelsen til kontakten sidder indvendigt omkring, hvor nummerpladen er monteret.
Hvis du ikke kan ordne det selv, kan jeg ikke forestille mig, det vil tage ret mange værkstedstimer at få det ordnet, hvis man kører ind på et værksted, der har sat sig ordentligt ind i rep. af Alfa Romeo – og Stelvio i særdeleshed.
I realiteten burde dette forhold dog være ændret på nyere Stelvio’er.